Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe, rodzinne auto za rozsądne pieniądze. Czy to możliwe?

Materiał informacyjny marki Citroën
Jeżeli ktoś mówi, że duży, kompaktowy minivan Citroëna jest dla niego zbyt drogi, to znaczy, że nie poznał jeszcze bardzo korzystnych form finansowania tego modelu.

Samochód

Citroën C4 Picasso, i jeszcze większy C4 Grand Picasso to obiekt westchnień wielu polskich rodzin. Ten nietuzinkowy jednobryłowiec o niepowtarzalnej stylizacji, stanowi niemal ideał auta rodzinnego, które bez trudu pomieści nawet siedem osób. Dzięki wyjątkowej kreatywności projektantów C4 Picasso/Grand Picasso łączy to, co z pozoru jest niemożliwe do połączenia – funkcjonalność samochodu rodzinnego, radość z jazdy i przyjemność prowadzenia. Wnętrze stanowi zaproszenie do komfortowej podróży, w otoczeniu dobrej jakości materiałów. Do wyboru jest szeroka gama tapicerek tekstylnych i skórzanych.

Citroën C4 Picasso/Grand Picasso ma mnóstwo wolnej przestrzeni we wnętrzu. Dużo istotniejsze jest, że tę przestrzeń można zagospodarować na różne sposoby, zależnie od potrzeb jadących. Dzięki systemowi składania oparć tylnych siedzeń oraz prawego przedniego fotela można przewozić przedmioty o długości nawet 2,5 m. Gdy gromadka pociech jest liczna, albo w podróż chcemy zabrać znajomych, można skorzystać z dodatkowego, trzeciego rzędu siedzeń ukrytych w podłodze bagażnika. Sam bagażnik to kolejny atut C4 Picasso. Drugi rząd siedzeń można przesuwać, uzyskując kufer o pojemności od 645 do 704 l. Tylna pokrywa może mieć elektryczne sterowanie, a gdy zajęte ręce utrudniają jej otwarcie wystarczy wsunąć nogę pod zderzak. Czujnik uruchomi siłowniki i pokrywa samoczynnie się uniesie.

Czym byłby samochód rodzinny, gdyby nie zapewniał jadącym wysokiego poziomu bezpieczeństwa. W C4 Picasso/Grand Picasso pamiętano o tym, dlatego wprowadzono wiele systemów wspomagających kierowcę i pomagających uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Aktywny regulator prędkości z funkcją „stop” wykrywa samochody jadące z przodu i automatycznie utrzymuje od nich dystans ustawiony przez kierowcę. Gdy zajdzie potrzeba aktywny regulator prędkości wyhamuje samochód aż do zatrzymania. Działa w zakresie prędkości 30-180 km/h. Powiązany jest z nim system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Dzięki niemu kierowca może ustalać odpowiednią prędkość maksymalną. Kolejne systemy to monitoring toru jazdy, sygnalizujący niezamierzoną zmianę pasa ruchu, system kontroli martwego pola lusterek zewnętrznych, ostrzegający o samochodach poruszających się z boku i niewidocznych dla kierowcy, system automatycznego hamowania, działający od prędkości 5 km/h do prędkości maksymalnej, rozpoczynający proces hamowania gdy jakikolwiek obiekt znajdzie się przed samochodem w zbyt małej odległości. Zastosowano też system kontroli uwagi kierowcy, ostrzegając kierowcę przed objawami senności.

Simply Drive

Kto by nie chciał takiego samochodu ? To kusząca oferta, ale wiele osób wychodzi z salonu z przekonaniem, że cena jest wysoka i nie stać ich na taki wydatek. Ignorują przy tym ulotki informacyjne i porady sprzedawców, a szkoda. Z nich można dowiedzieć się, że C4 Picasso/Grand Picasso wcale nie musi być kupiony za gotówkę. Citroën przygotował zupełnie inne formy finansowania, określane wspólnym mianem Simply Drive. W tym programie możemy użytkować samochód albo dzięki pożyczce, albo dzięki leasingowi. I to „od ręki”.

Dostępność: podstawową zaletą Simply Drive jest możliwość pozyskania auta bez wpłaty własnej. Taka łatwa dostępność to atut nie do pogardzenia. Nabywca nie musi obciążać swojego budżetu dużym wydatkiem, może sfinansować samochód nie mając odłożonych pieniędzy, wykorzystując jedynie bieżące, comiesięczne przychody.

Elastyczność: przy zawieraniu umowy nie trzeba zamartwiać się tym, co zrobimy z samochodem za 2, 3 czy 4 lata. Decyzję, co stanie się z autem, podejmuje się dopiero pod koniec obowiązywania umowy. Citroën daje gwarancję, że odkupi samochód dzięki czemu można wejść w posiadanie kolejnego, nowego Citroëna.

Pewność: gwarancja odkupu samochodu po okresie finansowania jest bardzo istotnym elementem oferty Simply Drive. Użytkownik nie musi martwić się, co zrobić z samochodem gdy skończy się umowa. Wszyscy wiemy, że sprzedanie pojazdu na rynku wtórnym bywa kłopotliwe i czasochłonne. Ten problem w Simply Drive odpada.

A tak wyglądają w podsumowaniu główne cechy oferty Simply Drive:

Pożyczka
- wpłata własna od 0 do 30 % wartości auta
- okres finansowania 24, 36 lub 48 miesięcy
- atrakcyjne oprocentowanie
- niskie raty miesięczne
- gwarancja odkupu samochodu przez Citroën Polska

Leasing
- wpłata własna od 1 zł
- okres finansowania 36 lub 48 miesięcy
- atrakcyjne oprocentowanie
- niskie miesięczne raty czynszowe
- gwarancja odkupu samochodu przez Citroën Polska
- trzy sposoby zakończenia umowy: zwrot pojazdu do dealera, wykup pojazdu, rozłożenie wartości wykupu na miesięczne raty

Przy zawieraniu umowy nabywca musi zadeklarować nie tylko wysokość wpłaty własnej i długość okresu kredytowania, ale również planowany roczny przebieg.

Do każdej formy finansowania można dołączyć nowoczesne produkty ubezpieczeniowe, zyskując poczucie bezpieczeństwa pozwalającego cieszyć się samochodem bez ograniczeń.

Są to:
- ubezpieczenie spłaty finansowania (zapewnia spłatę należności objętych umową finansowania auta w przypadkach objętych ubezpieczeniem, na przykład śmierci ubezpieczonego albo niezdolności do pracy)
- ubezpieczenie straty finansowej (rekompensuje straty związane z utratą wartości auta szkody lub kradzieży)
- ubezpieczenie wypadkowe
- ubezpieczenie komunikacyjne

Finansowanie

Znając zalety programów finansowania z pakietu Simply Drive zobaczmy jednak, ile to realnie kosztuje. Jak wiele pieniędzy musi wyjąć z kieszeni przeciętny Kowalski, który zdecydował się na model C4 Grand Picasso

Pożyczka

Tania opcja: rata miesięczna 1264 zł

- wersja Feel z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech 130
- okres finansowania 48 miesięcy
- przebieg roczny do 10 000 km
- bez wpłaty własnej

Oprócz niskiej raty miesięcznej bardzo interesująca jest lista możliwych dodatków, a zwłaszcza ich koszt, doliczany co miesiąc do raty pożyczki.

Są wśród nich między innymi:
- alarm za 16 zł
- pakiet miejski z kamerą cofania za 32 zł
- listwy dachowe za 9 zł
- dach panoramiczny za 47 zł
- czytnik płyt CD za 9 zł
- podgrzewane fotele przednie 16 zł
- bezkluczykowy dostęp do samochodu za 32 zł
- trzeci rząd siedzeń za 32 zł

Po doliczeniu wymienionych elementów rata miesięczna wzrasta tylko o 193 zł. Wciąż jest atrakcyjna i wynosi 1457 zł

Leasing

Tania opcja: rata miesięczna 931 zł netto (dla przedsiębiorców, pełny odpis VAT)

- wersja Feel z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech 130
- okres finansowania 48 miesięcy
- przebieg roczny do 10 000 km
- bez wpłaty własnej

Dodatki:
- alarm za 12 zł
- pakiet miejski z kamerą cofania za 23 zł
- listwy dachowe za 7 zł
- dach panoramiczny za 35 zł
- czytnik płyt CD za 7 zł
- podgrzewane przednie fotele za 12 zł
- bezkluczykowy dostęp do samochodu za 23 zł
- trzeci rząd siedzeń za 23 zł

Po doliczeniu wymienionych elementów rata miesięczna wzrasta tylko o 142 zł. Wciąż jest bardzo atrakcyjna i wynosi tylko 1073 zł.

Jak widać nowym Citroenem C4 Picasso/Grand Picasso można cieszyć się bez wykładania jednorazowo dużej sumy pieniędzy. Raty w wysokości 1000-1450 zł są do przyjęcia dla większości polskich rodzin. Ci, którzy mają nieco zasobniejsze portfele mogą pokusić się o droższe wersje, z mocniejszymi silnikami i bogatszym wyposażeniem. Korzystając z pożyczki w systemie Simply Drive najdroższą wersję C4 Grand Picasso, bez wykładania nawet złotówki na wpłatę własną, można mieć za 1880 zł. Czy to jest dużo za najbardziej luksusową odmianę nowoczesnego, eleganckiego, przestronnego, komfortowego i bezpiecznego samochodu dla całej rodziny, w którym za pakiet systemów bezpieczeństwa trzeba dopłacać jedynie 87 zł miesięcznie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowe, rodzinne auto za rozsądne pieniądze. Czy to możliwe? - Motofakty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński