Obecnie w magistracie można zapoznać się z raportem oddziaływania na środowisko tego przedsięwzięcia. Należy przez to rozumieć także wpływ inwestycji na zdrowie mieszkańców.
- Ten obiekt ma być większy od proponowanego wcześniej przy ulicy Rybackiej - tłumaczy Andrzej Gajda, dyrektor spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która z ramienia miasta ma prowadzić inwestycję. - Będzie tu parkować kilkaset samochodów. Jednak obiekt ma przy okazji pełnić centrum komunikacyjnego, po tym jak zostanie zmodernizowany dworzec kolejowy.
Co ciekawe ta lokalizacja była dyskutowana na forum jednej z komisji Rady Miasta. Zdaniem Marka Duklanowskiego, radnego PiS lokalizacja parkingowca przy ulicy Rybackiej nie jest trafiona, lepsza jest ta bliżej dworca.
- W tej części miasta trudno mówić o deficycie miejsc parkingowych - argumentuje radny. - Deficyt występuje na przykład przy ulicy Słowackiego/Żupańskiego, gdzie samochody parkują w dwóch rzędach. Podobnie jest na ulicy Łokietka, Pocztowej/Jagiellońskiej, gdzie parkuje się na dziko. Parkingowiec na 572 miejsca w tym miejscu będzie miał obłożenie w 1/3. Znacznie lepsza byłaby lokalizacja przy placu Zawiszy, powyżej dworca PKP.
Godzina parkowania w parkingowcu kosztowałaby dokładnie tyle samo co w strefie.
- Za taką cenę, to wolę podjechać pod same drzwi instytucji, w której mam do załatwienia sprawę, niż iść na piechotę, albo jechać komunikacją miejską. To żaden interes - mówi Ryszard Kaczorowski, szczecinianin. - Odpłata powinna być symboliczna. Może 1 zł za dzień parkowania. Wtedy opróżniłyby się ulice np. koło sądu.
Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalnenie rezygnuje z planów wybudowania parkingu pod dachem przy ulicy Rybackiej. Ta inwestycja mogłaby powstać w porozumieniu z Pomorskim Uniwersytetem Medycznym. Uczelnia jest zainteresowana partycypacją w kosztach inwestycji, w zamian otrzyma miejsca w obiekcie.
Wstępne analizy wskazują, że koszty inwestycji mogłyby wynieść w granicach 15 milionów złotych. Powierzchnia parkingowca ma wynieść 2 tysiące metrów kwadratowych. Miałoby się tam znaleźć 572 miejsca parkingowe. Obiekt mógłby mieć 8 kondygnacji, z czego 2 w skarpie.
Parking będzie obsługiwany dwoma zjazdami z jezdni ulicy Rybackiej na poziom IV i ulicy Dworcowej na poziom I. Budynek będzie wykonany w konstrukcji stalowej (słupy i belki poziome), na których będą oparte płyty żelbetowe. Cały obiekt będzie posiadał jedną klatkę schodową oraz windy. Budynek zostanie ustawiony równolegle do drogi.
Obie inwestycje to fragment polityki spójnej polityki.
- W ten sposób powstaje zarys polityki parkingowej w mieście - dodaje dyrektor Gajda.
Przypomnijmy, że jest jeszcze trzecia lokalizacja przy ulicy Duczyńskiego - w rejonie Teatru Kana, która była mocno krytykowana przez mieszkańców.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?