Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe "półturbinowe" rondo w Szczecinie sprawdza się. Gorzej z kierowcami

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
W nocy zakończyła się zmiana organizacji ruchu na Rondzie Uniwersyteckim. Wymalowane żółte pasy, postawiono specjalne słupki ograniczające jazdę na wprost z pasów zewnętrznych.

Pierwsze rondo "półturbinowe" w Szczecinie

Rano obserwowaliśmy, jak zachowują się kierowcy. Można powiedzieć, że połowa z nich reaguje na nową organizację ruchu, a druga jeździ na pamięć.

Teraz zewnętrzny pas służy jedynie do zjazdu z ronda. Dalej nie można, bo zabraniają tego pasy i blokują dalszą jazdę wysepką ze słupkiem.

ZOBACZ TEŻ:

Jak pierwsze rondo "półturbinowe" oceniają Internauci?

- Jechałam dzisiaj rano, super rozwiązanie. Ludzie nie będą korkować zewnętrznego pasa na całej jego długości. Oby więcej takich rozwiązań i nadzieja, że ludzie nie będą jeździć na pamięć - ocenia Angelika.

- Może w końcu kierowcy nauczą się prawidłowego korzystania z rond - Mmałgorzata. - 80% nie umie poruszać się po rondach.

- Uważam, że to bardzo dobre rozwiązanie, ale jedna uwaga. Duży ruch uliczny kierujący się z ronda Hakena do centrum będzie musiał gnieździć się na jednym - lewym pasie ulicy Południowej, ponieważ z prawego swobodnie będzie można zjechać tylko na garaże i Shell. Na tym fragmencie ul. Południowej zawsze były korki po południu, teraz będą mega korki, bo cały ruch skupi się na lewym pasie. Warto w tym miejscu rozważyć zmianę - ocenia Michał.

- Przepraszam, ale nie ma Pan racji. Z prawego jedzie Pan na skrajny lub środkowy a z lewego na wewnętrzny. Nic się nie zmieniło a tylko ruch przesunął się o jeden pas w stronę środka ronda - odpowiada Piotr.

Trwa głosowanie...

I jak Wam się jeździ po "nowym" rondzie?

Będą trzy ronda "półturbinowe" w Szczecinie

Rondo Uniwersyteckie to jedno z trzech rond (oprócz Pl. Grunwaldzkiego i Ronda Hakena), które czasowo zostało przekształcone na tzw. rondo półturbinowe.

Półturbinowe z uwagi, iż na tarczy rond wprowadzone zostaną segregacje pasów z prowadzeniem ich poszczególnych relacji. Natomiast przed rondami nie będzie wskazane jaki pas należy przyjąć w zależności od wybranego przez siebie zjazdu ze skrzyżowania. Na wszystkich rondach pasy zewnętrzne (prawe) służyć będą wyłącznie do skrętu w prawo.

Pasy centralne (środkowe) do skrętu w lewo bądź jazdy na wprost i pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu. Zmiany mają przyczynić się do poprawy płynności jazdy oraz bezpieczeństwa.

WIĘCEJ INFORMACJI:

ZOBACZ TEŻ:

Pl. Kościuszki w Szczecinie

"Yellow boxy", czyli żółte kratki już w Szczecinie. Pomogą? [ZDJĘCIA]

ZOBACZ TEŻ:

● Gdzie jest najmniej kolizji?● Gdzie są największe korki?● Gdzie jeździ się najszybciej?● Jak wygląda płatne parkowanie.Zobacz szczegóły odnośnie Szczecina i całej Polski >>>Po raporcie możecie się po niej poruszać przy pomocy strzałek na klawiaturze lub przycisków obok zdjęć.Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczeci...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński