Pierwsze rondo "półturbinowe" w Szczecinie
Rano obserwowaliśmy, jak zachowują się kierowcy. Można powiedzieć, że połowa z nich reaguje na nową organizację ruchu, a druga jeździ na pamięć.
Teraz zewnętrzny pas służy jedynie do zjazdu z ronda. Dalej nie można, bo zabraniają tego pasy i blokują dalszą jazdę wysepką ze słupkiem.
ZOBACZ TEŻ:
Jak pierwsze rondo "półturbinowe" oceniają Internauci?
- Jechałam dzisiaj rano, super rozwiązanie. Ludzie nie będą korkować zewnętrznego pasa na całej jego długości. Oby więcej takich rozwiązań i nadzieja, że ludzie nie będą jeździć na pamięć - ocenia Angelika.
- Może w końcu kierowcy nauczą się prawidłowego korzystania z rond - Mmałgorzata. - 80% nie umie poruszać się po rondach.
- Uważam, że to bardzo dobre rozwiązanie, ale jedna uwaga. Duży ruch uliczny kierujący się z ronda Hakena do centrum będzie musiał gnieździć się na jednym - lewym pasie ulicy Południowej, ponieważ z prawego swobodnie będzie można zjechać tylko na garaże i Shell. Na tym fragmencie ul. Południowej zawsze były korki po południu, teraz będą mega korki, bo cały ruch skupi się na lewym pasie. Warto w tym miejscu rozważyć zmianę - ocenia Michał.
- Przepraszam, ale nie ma Pan racji. Z prawego jedzie Pan na skrajny lub środkowy a z lewego na wewnętrzny. Nic się nie zmieniło a tylko ruch przesunął się o jeden pas w stronę środka ronda - odpowiada Piotr.
Będą trzy ronda "półturbinowe" w Szczecinie
Rondo Uniwersyteckie to jedno z trzech rond (oprócz Pl. Grunwaldzkiego i Ronda Hakena), które czasowo zostało przekształcone na tzw. rondo półturbinowe.
Półturbinowe z uwagi, iż na tarczy rond wprowadzone zostaną segregacje pasów z prowadzeniem ich poszczególnych relacji. Natomiast przed rondami nie będzie wskazane jaki pas należy przyjąć w zależności od wybranego przez siebie zjazdu ze skrzyżowania. Na wszystkich rondach pasy zewnętrzne (prawe) służyć będą wyłącznie do skrętu w prawo.
Pasy centralne (środkowe) do skrętu w lewo bądź jazdy na wprost i pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu. Zmiany mają przyczynić się do poprawy płynności jazdy oraz bezpieczeństwa.
WIĘCEJ INFORMACJI:
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?