Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe mini-rondo na Warszewie budzi kontrowersje

Marek Jaszczyński
Kierowcy muszą się przyzwyczaić do nowego ronda. To normalne, że pojazdy o dużych gabarytach mogą częściowo przejechać przez wyspę.
Kierowcy muszą się przyzwyczaić do nowego ronda. To normalne, że pojazdy o dużych gabarytach mogą częściowo przejechać przez wyspę. Andrzej Szkocki
Ledwo powstało, już pojawiły się narzekania, ale i pochwały - mowa o najnowszym szczecińskim rondzie u zbiegu ulic Szczecińskiej i Rostockiej.

Na środku skrzyżowania pojawiła się wymalowana wyspa o średnicy 4 metrów z zamontowanymi punktami odblaskowymi.

- Nie otrzymaliśmy żadnych negatywnych sygnałów od kierowców - móiw Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Ideą wprowadzenia zmian było upłynnienie ruchu od strony ul. Podbórzańskiej i w jej kierunku. Tę rolę rondo spełnia. Przez najbliższe trzy miesiące rondo będzie funkcjonować w ramach tymczasowej organizacji ruchu.

Nowa organizacja ruchu ma też zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego.

A jak to widzą kierowcy?

- Chwalę nową organizację ruchu, ale jest wąsko, na przykład wyjeżdżając z ulicy Podbórzańskiej i zjeżdżając w kierunku ulicy Rostockiej trzeba się sporo nakręcić, żeby zmieścić się w pasie między wyspą a linią zewnętrzną - mówi pan Mariusz, kerowca, który codziennie pokonuje ten i czy inne auta nie jeżdżą.

Niektórzy widzą problemy, gdy pojawiają się pojazdy o dużych gabarytach.

- Na linii autobusowej nr 57 widziałem krótkiego solarisa, który nie mieścił się i wjechał na wyspę, a co dopiero przegubowy - mówi pan Stanisław, kierowca.

- Skrzyżowania o ruchu okrężnym są najbezpieczniejsze ze wszystkich w jednym poziomie, nawet od tych z sygnalizacją świetlną - mówi Jacek Pok z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. - Rondo wymusza zmniejszenie prędkości przy wjeździe i zjeździe, a wiec też z korzyścią dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Jezdnia jest jednokierunkowa, a więc nie ma zderzeń czołowych.

Przypomnijmy, że kierowcy narzekali na organizację ruchu, gdy powstały dwa inne małe ronda. Na skrzyżowaniu w ciągu ulicy Szerokiej, z ulicą Modrą i ulicą Romera) oraz na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żołnierskiej, w rejonie kościoła Św. Trójcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński