Nowe linie tramwajowe w Szczecinie. Najpierw na Słoneczne i Majowe

Marek Jaszczyński

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

t
tubylec
W dniu 25.01.2016 o 21:43, Alretta napisał:

A co z trolejbusami dlaczego nikt o nich nie rozmawia przecież do nich nie trzeba torów jedynie pentagram na autobusach i o ile taniej i szybciej to można wykonać nikogo to nie interesuje ciekawe dlaczego?

"Pentagram" - dobrze się czujesz? Satanizm w komunikacji miejskiej?
 

a
abc

Bo trolejbusy tak samo jeżdżą po ulicy jak autobusy, a chodzi o to by jak najbardziej "odkorkować" miasto i jak najwięcej inwestować w tansport szynowy. Zresztą tramwaje są kilka razy bardziej pojemne od autobusów i jak wiadomo jeżdzą w większości po wydzielonych torowiskach nie korkując przy tym ulic czyli są szybszym środkiem transportu niż autobus czy trolejbus.

A
Alretta

A co z trolejbusami dlaczego nikt o nich nie rozmawia przecież do nich nie trzeba torów jedynie pentagram na autobusach i o ile taniej i szybciej to można wykonać nikogo to nie interesuje ciekawe dlaczego?

p
paw

co to jest za bzdurna propaganda tramwajow?! kto ma w tym interes?? w dobie autobusów na prad dalej pcha sie nam stare rozwiazania zreszta mega kosztowne... ale pana z SENS-u i poochodnym mozna tłumaczyc..

m
magda sz-n

Moze Glos zajmie sie tymi ktorzy przeplacili za sieciowki placac jak za pospieszny a jezdza zdezelowanym taborem w zatloczonych autobyusach bo czesc jezdzi za polowe ceny? Policzcie sobie ile jest kursow 807 i do tego jeszcze A, B, C, D, E - ile to razem wypada kurosw. Nich ktos sobie zda trud z redakcji.

K
Kry

Co za idiota - za przeproszeniem - to pisał.

Miasto już odmienił, ale dzielnice to już NIE. No przecież to, aż kuje w oczy - tego z gazety nikt nie widzi?! Przez to odechciewa się dalej czytać..

 

Wy tam nie macie żadnego moderatora? nawet takiego praktykującego poprawną Polszczyznę, kogokolwiek kto by przed opublikowaniem przeczytał artykuł pod względem czysto merytorycznym, i prostych błędów ortograficznych oraz literówek.
No proszę Was, później młodzież czyta takie artykuły, i w ten sam sposób komunikują się ze światem. Nie wiedząc dlaczego drugi rozmówca, słucha i łapie się za głowę, a ten ze złości wyzywa go..

A
Anty"kocham was"

Ty "kocham was" co się włączasz z tym głupim pisowskim wpisem na stronę dotyczącą tramwajów? Jak widać idiotów w tym PiSie jest  w nadmiarze.

Co do tramwajów dziwi mnie,  że miasto odkłada na nie wiadomo kiedy przedłużenie linii tramwajowych na Gumieńce (ul.Mieszka I) i na osiedle Przyjaźni (ul.22 Kwietnia), mimo, że od lat są tam wydzielone środkowe pasy na tory tramwajowe. Pewnie za mało kasy, a to już ostatnia dotacja Unijna.

a
abc

Wg mnie najważniejsze to tramwaj na Warszewo Trasą Północną do Szosy Polskiej, bo ta dzielnica jest bardzo wysunięta na północ, daleko od centum i posiada wielkie obszary wolnych nieużytków, które cały czas są zabudowywane mieszkaniówką. Co roku dynamicznie przybywa tam mieszkańców i za kilka lat naprawde może być paraliż komunikacyjny, zresztą już tak jest a będzie gorzej. Stamtąd nie ma żadnej 2-pasmowej drogi do centrum.

r
renoikubicafan

U nas wszystko robi się bez znajomości celu. Nie wiadomo co chcemy osiągnąć to coś dokleimy. Potem osiedla powstaną w niespodziewanym nowym miejscu i i to co już zrobiliśmy w żaden logiczny sposób nie przystaje do istniejącej infrastruktury .. itd w kółko Macieju ....

Urbanistyczny totalny bardak.

Rozwiązanie szybkiego tramwaju jest fragmentem pomysłu z czasów Gierka pomimo to fragment zrealizowano wg ówczesnej koncepcji. Wtedy planowano, że do tramwaju będzie się zasuwało do 1,2 km, dlatego przystanek za Selgrosem jest na zadupiu, dzisiaj to bzdura.

g
geo

Czy pan Tobert Łubiński byl na Os. Slobecznym? Chyba nie. Bo jak chce skierować tramwaj do Heliosow z Jasnej? Wąską ulicą Rydla?

g
gosc

Jeszcze jeden bubel nie jest naprawiony a już kombinują by robić kolejny i pewnie funduszami nowego naprawiać stary? Oczywiście tramwaj jest szybszy i bardziej ekologiczny a wycofanie autobusów odkorkuje w jakimś stopniu Szczecin, to jeszcze tramwaj na Warszewo bo jest zakorkowane, tramwaj na Osowo

S
Siema

To nietrafiony pomysl. Idea tramwaju miala byc taka, ze bedzie to szybki tramwaj, naziemny odpowiednik metra czyli taki niemiecki S-bahn. Mial umozliwic dojazd do centrum w minimalnym czasie, prostymi odcinkami i mala ilosca przystankow. Podobnie jak w isiedla w Poznaniu wkracza PESTKA. Jezeli linie zaczna kluczyc po osiedlach caly projekt straci pierwotny sens. Tramwaj bedzie jechal do miasra dluzej niz dzis pospieszne. Na pewni nie zacheci zbyt wielu do zamiany samochodu na tramwaj. Do tego na pewno doprowadzi do likwidacji pospiesznych. Wg mnie przystanek pod kazdym blokiem to pomylka, ktora wyjdzie jak bedzie juz za pozno. Koszty wbicia tramwaju w pagorkowate i bardzo ciasne w zabudowie bukowe oceniam na bardzo bardzo kosztowne i bezsensowne. Bo skoro dzis po bukowym na Kolorowych domow jezdzs autobusy, w tym pospieszne z 20 minutowa droga do centrum to wykladanie setek milionow zeby to byl tramwaj a nie autobus jest chory. Linia tramwaju powinna byc jak najszybcuej doprowadzona w rejon petli na slonecznym jako podstawa. Tam jest petla gdzie lacza sie niemal wszystkie linie autobusowe na prawobrzezu i mozna ns poczatrj zewszad dojechac do tramwaju. Kilkaset metrow torow zamiast kosztownej u niepotrzebnej budowy kolejnrj petlu autobusowej i rozwalenia dobrze dzis funkcjonujacej na osiedlach komunikacji autobusowej. Mieszkam to od 1980 roku i uwazam ze dzus to jest bajka w porownaniu do lat 80-90tych.Dalej trzeba znalezc sensowne rozwiazanie by cis poprawic a nie popsuc. Linia tramwajowa to musi byc prosty kregoslup tej czesci miaste a nie powyginany bo pezestanie takim byc. Czesc osiedli salej bedzie bardziej uprzywilejowana do kom. autobusowej i tyle. Nie da sie pogodzic wszysykich bo inaczej ta linia w ogole nie bedzie potrzebna. Wszystkie remonty na Struga, Gdanskiej zakonczone, dzis samochodem ze Slonka do Wyszka jedzie sie 10 min, autobusem 17, wiec tramwaj jezrli mialby miec sens musi byc dla autobusow konkurencyjny, a dla samochodow obiecujacy. Rozwiazaniem dla mnie jest puszczenie lini dalej od petli na slonecznyn przy lubinowej w prawo ul. Handlowa do ronda Regana, a na nim w lewo w kierunku Rudzianki i prosto do Kijewa. Zbliza to linie fo wszestkich osiedli. W miescie z poszczegolnych kwartalow tez trzeba podejsc do przestanku i czasem tez podjechac. Siema

a
auto

Jak będzie tyle nowych linii to ile potrzeba będzie autobusów zastępczych?

 
s
slowianin

Wy sie juz za budowe nowych lini  nie bierzcie!! Wystarczy Nam juz szybki tramwaj ,a raczej TRAMWAJ SMIERCI!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3