Nowe linie autobusowe już jeżdżą po Szczecinie. Pasażerowie są zadowoleni

Andrzej Szkocki
Nowa linia autobusowa ma przystanek między innymi przy Deptaku Bogusława.
Nowa linia autobusowa ma przystanek między innymi przy Deptaku Bogusława. Andrzej Szkocki
Pasażerowie chwalą nowe linie autobusowe, choć na razie frekwencja jest niewielka. Linia 86 łączy osiedle Kaliny z pl. Rodła, zaś linia 87 z pl. Giedroycia wiedzie do ul. Owocowej.

- Do tej pory nie było bezpośredniego połączenia ulicy Witkiewicza przez ulicę Jagiellońską z centrum - mówią Wida i Tadeusz Wygnaniec, których spotkaliśmy na przystanku linii autobusowej nr 86 przy placu Zamenhofa. - Linia nr 75 odbijała w ulicę Santocką.

Gdy byliśmy tutaj po godzinie 13 nikt nie wysiadł na deptaku Bogusława, za to wiele osób zainteresowaniem oglądało tabliczkę przystankową z przebiegiem linii.

Nowa linia 86 łączy osiedle Kaliny z placem Rodła i przebiega przez ul. Witkiewicza, ul. Jagiellońską do placu Lotników a następnie ul. Mazurską do al. Piłsudskiego gdzie mieści się przystanek końcowy. Następnie autobus wyrusza al. Wyzwolenia, ul. Obrońców Stalingradu przez plac Zgody do ul. Jagiellońskiej i dalej w kierunku osiedla Kaliny, ul. Jagiellońską i Witkiewicza.

Kolejna nowość to wydłużenie linii 87 aż do ulicy Owocowej. "87" jedzie przez rondo Giedroycia, ul. Staszica, ul. Lubomirskiego, al. Wyzwolenia, ul. Felczaka, ul. Wąską, ul. Wielkopolską, plac Szarych Szeregów, al. Wojska Polskiego, plac Zwycięstwa, Bramę Portową, al. 3 Maja. Rano nie zabrakło perypetii. Kierowcy narzekali na to, że walec drogowy jeździł po ulicy Jagiellońskiej.

- Dlaczego uruchamia się linie autobusową, gdy nie ma jeszcze gotowej jezdni? - pytała pani Elżbieta, która skontaktowała się z redakcją.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego tłumaczy, że asfaltowanie ul. Jagiellońskiej było zakończone w minioną sobotę. - Wczoraj odbywały się prace przy wjazdach w boczne ulice - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM.

Nowe linie autobusowe w Szczecinie. Zobacz szczegółowy wykaz przystanków i mapę

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

..
W dniu 27.08.2014 o 12:11, M. napisał:

Jakie to ma znaczenie czy jest to samochód czy autobus skoro i tak oba pojazdy będą stały w korku?Ty zapewne byś chciał tam wyprzedzać?

A może nie chodzi o wyprzedzanie, ale o zwykłe OMINIĘCIE STOJĄCEGO NA PRZYSTANKU AUTOBUSU?

Czy zauważyłeś tam BRAK ZATOK AUTOBUSOWYCH?

M
M.
W dniu 27.08.2014 o 11:06, nick napisał:

no to się nazywa zmniejszenie ruchu w centrum poprzez wpuszczenie autobusów w wąską Jagiellońską! Brawo!

 

Jakie to ma znaczenie czy jest to samochód czy autobus skoro i tak oba pojazdy będą stały w korku?

Ty zapewne byś chciał tam wyprzedzać?

n
nick

no to się nazywa zmniejszenie ruchu w centrum poprzez wpuszczenie autobusów w wąską Jagiellońską! Brawo!

..

Linia 86 na całej długości blokuje ruch.

Autobus, który zatrzymuje się na pasie bez możliwości ominięcia.

 

Jedyny pożytek z tego to nawierzchnia asfaltowa, bo nie doczekalibyśmy się gdyby autobus tam nie jeździł.

Cały czas były dziury na odcinku Boh. Warszawy do Witkiewicza i w drugą stronę.

 

Cieszy mnie zadowolenie pasażerów.

C
Czytelnik_01
W dniu 27.08.2014 o 09:35, Czytelnik_01 napisał:

A ja pytam dlaczego linia 87 nie została wydłużona do bezrzecza jak pierwotnie planowano ? liczba osób podróżujących tą linią wzrosłaby o 200% albo i więcej i część osób na pewno zrezygnowała by z samochodów 

przepraszam chodziło o linie 86

C
Czytelnik_01

A ja pytam dlaczego linia 87 nie została wydłużona do bezrzecza jak pierwotnie planowano ? liczba osób podróżujących tą linią wzrosłaby o 200% albo i więcej i część osób na pewno zrezygnowała by z samochodów 

M
M.
W dniu 26.08.2014 o 23:06, Zegarek napisał:

Linia 86 jak najbardziej na plus. Wydłużenie 87 to nieporozumienie - to jest autobus który zwozi ludzi na przesiadkę do tramwaju, a nie ma się ciągać po mieście i stać w korkach. Jest to typowa urzędnicza linia - urzędasy pokupowały sobie domy na Podbórzu i teraz sobie załatwili autobus spod domu do pracy.

 

W czym widzisz problem, że jest uruchomiona kolejna linia autobusowa? Jak Tobie nie pasuje, to korzystać z niej nie musisz. Są ludzie, którym przedłużenie linii 87 pasuje, bo nie muszą przesiadać się na tramwaj. I nie ważne czy to urzędas, robotnik czy bezrobotny.

 

Tak na marginesie, to decyzyjni "urzędasy" nie jeżdżą autobusami.

Z
Zegarek

Linia 86 jak najbardziej na plus. Wydłużenie 87 to nieporozumienie - to jest autobus który zwozi ludzi na przesiadkę do tramwaju, a nie ma się ciągać po mieście i stać w korkach. Jest to typowa urzędnicza linia - urzędasy pokupowały sobie domy na Podbórzu i teraz sobie załatwili autobus spod domu do pracy.