Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe abonamenty i ryczałty w SPP w Szczecinie. Można składać wnioski. Jednak nie wszyscy

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Nowe parkomaty w Szczecinie
Nowe parkomaty w Szczecinie fot. Andrzej Szkocki
Można już składać wnioski na ryczałty i opłaty, które zaczną obowiązywać 31 marca 2021, czyli w pierwszym dniu obowiązywania nowej Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie.

Przed nami spore zmiany w SPP

31 marca wchodzi w życie uchwała zmieniająca granice i cennik SPP. Strefa będzie droższa i większa. Obejmie ponad 160 ulic.

Najważniejsze zmiany:

  • opłata za pierwszą godzinę w strefie B 2,8 zł,
  • a w strefie A 3,6 zł,
  • abonamenty będą przysługiwały tylko dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie: 150 zł za strefę B i 240 zł za strefę A,
  • Roczna opłata zryczałtowana dla mieszkańca strefy - 360 zł,
  • opłata dodatkowa za nieopłacony postój 200 zł (albo 100 zł, jeśli zostanie zapłacona w terminie 7 dni od zawiadomienia o nieopłaconym postoju),
  • opłata zryczałtowana miesięczna dla właściciela hybrydy typu plug-in 50 zł. Nowością w szczecińskiej strefie będzie opłata zerowa za pierwsze 15 minut każdego dnia.

ZOBACZ TEŻ:

Wnioski o zakup abonamentów w SPP

Na dwa tygodnie przed uruchomieniem nowej strefy można już składać wnioski o zakup abonamentów innych opłat.

Aby zakupić wybraną opłatę zryczałtowaną albo abonament miesięczny, trzeba okazać stosowne dokumenty. Osoby zarejestrowane w e-sklepie mogą to zrobić online przesyłając skany albo zdjęcia.

E-sklep oferuje:

  • abonament 30-dniowy,
  • opłatę zryczałtowaną dla osoby niepełnosprawnej,
  • opłatę zryczałtowaną dla opiekuna osoby niepełnosprawnej,
  • opłatę zryczałtowaną dla osoby fizycznej zamieszkującej na obszarze SPP,
  • opłatę zryczałtowaną dla posiadacza hybrydy, zerową stawkę do określonych grup.

- Po weryfikacji wniosku przez pracownika NiOL na koncie klienta, pojawi się informacja, że począwszy od 31 marca będzie on mógł nabyć w e-sklepie wybraną opłatę albo stawkę zerową. Pomyślnie zakończona weryfikacja umożliwia klientowi nabycie tego samego typu opłaty w okresie do 12 miesięcy bez konieczności ponownej weryfikacji uprawnień - wyjaśnia Wojciech Jachiim z NiOL, operatora SPP.

Niezależnie od e-sklepu od 31 marca nowe abonamenty i opłaty można będzie kupować w biurze SPP przy al. Wojska Polskiego 105 (czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 8-17).

W poniedziałek wystartowała odnowiona

strona internetowa SPP

. Znajdziemy tam informacje o
Strefie Płatnego Parkowania do 30 marca, po 31 marca, o Płatnych Parkingach Niestrzeżonych i Strefie Zamieszkania Stare Miasto.

Klienci SPP znajdą tam m.in. opis, w jaki sposób w nowych parkomatach płacić bilonem, kartą i Blikiem, oraz jak pobrać z parkomatu bilet zerowy uprawniający do 15-minutowego postoju w strefie za darmo.

Cennik SPP nie był zmieniany od 2012 roku

  • W Lublinie pierwsza godzina w B kosztuje 2,50, w A 3,90 zł.
  • W Poznaniu za pierwszą godzinę w Śródmiejskiej Strefie Parkowania Centrum kierowcy płacą 7 zł, (poza centrum 3,50),
  • W Krakowie pierwsza godzina w strefie A kosztuje 6 zł, B 5 zł, C 4 zł.

ZOBACZ TEŻ:

Nowy Ład Parkingowy w Szczecinie

Zmiany w szczecińskiej Strefy Płatnego Parkowania to jeden z etapów Nowego Ładu Parkingowego, który masto wdroży w najbliższych latach.

Wcześniej zostały obniżone ceny biletów okresowych komunikacji miejskiej, uruchomiono nowe linie autobusowe, powstała Strefa Zamieszkania Stare Miasto, utworzono płatne parkingi niestrzeżone, trwa budowa nowych węzłów przesiadkowych (Granitowa, Szafera, Głębokie, Łękno), powstaje Szczecińska Kolej Metropolitalna, planowane są nowe parkingi buforowe. 1 kwietnia 2021 roku ruszy linia autobusowa nr 90, która będzie obsługiwać ścisłe centrum. Także w 2021 roku planowa jest inauguracja roweru miejskiego IV generacji.

Integralną częścią Nowego Ładu Parkingowego jest budowa parkingowców, parkingów P+R, parkingów przy stacjach SKM, które umożliwią łączenie różnych rodzajów transportu w trakcie jednej podróży.

- Nadrzędnym celem zmian jest zrównoważona mobilność, czyli stan, w którym różne formy podróżowania w mieście (pieszo, komunikacją publiczną, rowerem, samochodem) staną się równie dostępne i funkcjonalne. Tak rozumiana mobilność daje szansę na poprawę jakości życia w mieście poprzez ograniczenie indywidualnego ruchu samochodowego oraz zmniejszenie emisji spalin, hałasu i gazów cieplarnianych - wyjaśnia Wojciech Jachim.

ZOBACZ TAKŻE:

Zmiany w SPP w Szczecinie

SPP w Szczecinie będzie większa i droższa. To już pewne. Zob...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński