Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa pętla na Prawobrzeżu i nowy rozkład jazdy. To kompromis [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Pętla autobusowa „Turkusowa” czeka na autobusy. W próbach autobusy 18-metrowe nie miały kłopotów z przejazdem. O ile auta osobowe nie utrudnią ruchu w rejonie nowej pętli
Pętla autobusowa „Turkusowa” czeka na autobusy. W próbach autobusy 18-metrowe nie miały kłopotów z przejazdem. O ile auta osobowe nie utrudnią ruchu w rejonie nowej pętli Sebastian Wołosz
Pod koniec stycznia, po feriach, autobusy zaczną działać według nowych rozkładów jazdy. To efekt uruchomienia nowej pętli.

Zmiany wejdą w życie w prawobrzeżnej części miasta, po tym jak do użytku zostanie oddana pętla autobusowa „Turkusowa”, która znajduje się tuż obok pętli tramwajowej. Co się zmieni? Niewiele, wobec tego, co zaproponował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego jeszcze w październiku ubiegłego roku. Organizator spotkał się z radami osiedli na Prawobrzeżu. Wczoraj o zmianach dyskutowali radni na komisji komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska Rady Miasta Szczecin.

Na wniosek firmy wybrane kursy linii nr 84 będą podjeżdżać pod zakłady zakładów mięsne przy ulicy Pomorskiej. Mieszkańcy Jezierzyc wywalczyli to, że linia nr 79 będzie kursować przez Rondo Ułanów Podolskich aż do pętli „Turkusowa”. Pierwotnie linia miała jechać przez ulicę Jasną.

- Wydłużyliśmy w szczycie linię nr 72 do Jezierzyc. Autobusy tej linii pojadą także w sobotę - mówi Anna Ortel-Chmielewska z ZDiTM.

Zwiększona zostanie także częstotliwość kursowania autobusów linii nr 54. Będą jeździły przez cały dzień, co 20 minut. Według wcześniejszych propozycji poza szczytem miały kursować co 30 minut.

Linia nr 96 (Basen Górniczy- osiedle Kasztanowe) zostaje, mimo wcześniejszych propozycji likwidacji. Dlaczego? Według pasażerów jest potrzebna, bo na zwykłej taryfie można dojechać do trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. W efekcie linie: 77, 96 i pospieszna C będą kursowały naprzemiennie.

A co o zmianach mówią radni?

- Zmiany są zbyt słabe i nie zadowalają mieszkańców. Głosy, petycje i apele nie zostały wysłuchane i przeanalizowane. Mam nadzieję, że jeszcze temat wróci - mówi Wojciech Dorżynkiewicz, radny niezrzeszony.

Już wiadomo, że radni miejscy z komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska wrócą do tematu zmian w komunikacji miejskiej.

- Na początku lipca, wtedy omówilibyśmy sytuację - mówi Marek Duklanowski, radny PiS i szef komisji.

Zmiany nie spowodują wzrostu wydatków na transport zbiorowy, ale już pojawiły się propozycje, żeby wprowadzić oszczędności. Chodzi o zawieszenie kursowania linii pospiesznych D i E.

- Złożymy taki wniosek. Utrzymywanie tych autobusów nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ani ze względu na obłożenie pasażerów. Pytanie na jakie linie skierować ludzi i pojazdy? - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji „Dąbie”.

W trakcie dyskusji pojawiła się propozycja wydłużenia kursów linii pospiesznej B aż do osiedla Bukowego. Dziś kursuje tylko do os. Słonecznego.

Zobacz także:
Uszkodzone torowisko w Szczecinie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński