Nowa linia tramwajowa na Gumieńcach wywołuje spore emocje

Marek Jaszczyński
W czasie konsultacji nad nową linią tramwajową więcej emocji wywołała stara pętla przy ul. Kwiatowej i torowisko przy ul. Okulickiego.

Spotkanie odbyło się w sali sesyjnej Rady Miasta. Zgromadzeni mogli dowiedzieć się o przebiegu linii i lokalizacji przystanków nowej linii na ul. Ku Słońcu od ronda Gierosa aż do centrum handlowego "Ster". Realizacja zadania ma nastąpić do 2023 roku. Na torowisku od ronda aż do ulicy Kwiatowej będzie wytyczony buspas.

Nie będzie parkingu przesiadkowego typu Park&Ride przy pętli. Tę rolę ma pełnić parking przy centrum handlowym, o ile właściciel obiektu wyrazi na to zgodę.

Zebrani dowiedzieli się, że w urzędniczych planach nie ma likwidacji linii tramwajowej przez ulicę Okulickiego i samej pętli przy ul. Kwiatowej.

- Szczególnie we Wszystkich Świętych potrzebujemy tej pętli i działa jako odstawcza - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. I dodał, że gdy powstanie nowa linii do granic Mierzyna to część ruchu tramwajowego będzie rozdzielona na ulice Okulickiego i Ku Słońcu.

Wielu mieszkańców jest zdania, że skoro powstanie nowa, dwutorowa linia przez ulicę Ku Słońcu to nie ma sensu pozostawiać torów na ulicy Okulickiego. To zdanie popiera Małgorzata Jacyna-Witt, radna niezależna.

Natomiast sens budowy torowiska na Gumieńcach podważył Marek Duklanowski, radny PiS. Argumentował, że znacznie bardziej opłacalna będzie budowa torowiska na 26 Kwietnia i przytoczył liczby. W promieniu działania tramwaju na Gumieńcach (400 metrów od przystanku) znajdzie się ponad 24 00 osób.

Tymczasem linia w pobliżu osiedli Kaliny i Przyjaźni może posłużyć ponad 12 tysiącom potencjalnych pasażerów.

Dodajmy, że w ramach naszej akcji "Głos na tory" także forsowaliśmy wybudowanie linii na ul. 26 Kwietnia jako jednej z najbardziej potrzebnych w lewobrzeżnej części miasta.

Czytaj również: Przetarg na nową trasę tramwajową na Gumieńce

Zaginęli w 2015 i 2016 roku. Wciąż szuka ich policja [ZDJĘCIA]

Gs24.pl

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
koryto

A może by centrum handlowe nie tylko by udzieliło parkingu na krzywy ryj ale jeszcze dorzuciło do koryta premie dla urzędników miejskich? No bo jakie oszczędności przecież.

i
inka

Na Gumieńcach powstały spore osiedla.Nie każdy ma samochód.Tramwaj jest bardzo dobrą opcją.

m
mms
W dniu 07.04.2016 o 11:20, ewa35 napisał:

siedem lat czekanie na 1 kilometr linii tramwajowej? Tyle trwaly dwie wojny swiatowe !! 

Powiem więcej - czekamy już 25 lat na jakąkolwiek komunikację miejską, ale ciągle komuś się nie podoba. Tramwaj nie, bo za drogi, bo za mała inwestycja, bo za duża inwestycja, bo gdzie indziej większe potrzeby. Autobus nie, bo nie przejedzie w tworzącym się wiecznie korku samochodowym na Ku Słońcu. Więc najlepiej z buta z Gumieniec do Centrum, wtedy będzie dobrze, i tak od urodzenia do 80 -tki (dla zdrowia), lub na rower też przez 80 lat. A najwięcej protestują ci, którzy nawet nie znają tej części  Szczecina.

s
sped

BusPas na Ku Słońcu? Gdzie w którym miejscu ? Co to za chore pomysły przecież tam nie jezdzi żaden autobus no chyba ż 803 ale ten to jedzie tylko do pętli na kwiatowej .

A nie lepiej zostawić wszystko tak jak jest a jedynie poprowadzić tory do Stera i z powrotem na pętle na Kwiatowej .i tam nadal zostałby końcowy 8 i 10?

e
ewa35

siedem lat czekanie na 1 kilometr linii tramwajowej? Tyle trwaly dwie wojny swiatowe !! 

T
Trygław

Pilne !

 Tramwaj od ul. 26 kwietnia przez ul.Taczaka do hali Azoty !

m
mg

Mam wrażenie że Pan Duklanowski żyje w innym miescie  i mało wogóle wie o tym jak wyglądaja Gumience. Jego chore pomysły nie nadają się do realizacji . Kolejnym idiotyzmem jest bus Pas na Ku Słońcu. Kto ma taki kretyński pomysł

K
Krystyna

Najpierw zajmijcie się przedłużeniem linii szybkiego tramwaju do osiedla Bukowego bo w obecnym kształcie nic się nie zmieniło dla mieszkańców tego osiedla.

a
agresssor

7 lat na położenie paru metrów torowiska? . to jakiś żart? . Licząca 9,5 km linia do Fordonu powstała w ciągu dwóch lat. Jej budowa kosztowała 290 mln zł. W ramach inwestycji, za kolejne 109 mln zł, zakupiono również 12 nowoczesnych tramwajów typu Swing z bydgoskiej firmy Pesa. Całe przedsięwzięcie dofinansowane zostało ze środków unijnych w kwocie 209 mln zł .tak się robi w Bydgoszczy

 

S
Szczecinianka

Czy szczecińscy radni w końcu zajmą się remontem ulicy Hożej do ul. Łącznej gdzie powstają nowe osiedla, tak aby było dobre połączenie od Pętli Podbórzańska przy lesie, gdzie są nowe osiedla i domy jednorodzinne do ul. Hożej w dół Robotniczej do dworca? Minimum musi być połączenie Podbórzańskiej z Hoża/Bogumińska. Dlaczego nikt nie remontuje tej ulicy Hożej! Przecież tam dziura na dziurze jest nie ma jak przejechać tylko koła się niszczą co to ma być tam są nowe osiedla!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3