O możliwość połączenia osiedla Arkońskiego (ulicy Chopina) z węzłem Łękno pytał jeden z radnych.
- Obecnie węzeł Łękno jest dobrze skomunikowane, ponieważ jeżdżą tam tramwaje oraz autobusy, które umożliwiają przedostanie się w prawie każdy zakątek miasta. Dodatkowo stworzenie takiego połączenia na wskazanym w załączeniu odcinku pozwoliłoby odciążyć przeciążoną do granic możliwości linię B – mówi Patryk Jaskulski, radny KO.
Według urzędników możliwe jest skierowanie przez ulicę Majdańskiego linii autobusowej 98, która obecnie kursuje w relacji Kopańskiego – Osiedle Przyjaźni.
- Autobusy mogłyby kursować od pętli Kopańskiego ulicami: Ku Słońcu, Santocką, Poniatowskiego, Traugutta, Majdańskiego, Wszystkich Świętych i Chopina do pętli “Osiedle Arkońskie” – mówi Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina. - Przy założeniu, że autobusy kursowałyby we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 5 do 23 (w dni robocze co 20 minut, w dni wolne od pracy co 30 minut) roczny dodatkowy koszt funkcjonowania takiej linii według stawek za rok 2022 wyniósłby około 2 400 000 zł. Dodatkowo niezbędne byłoby wykonanie przystanku w ciągu ulicy Traugutta za skrzyżowaniem z aleją Wojska Polskiego (w kierunku ulicy Mickiewicza) w celu umożliwienia przesiadek na inne linie na węźle Łękno. Zrealizowany projekt węzła nie przewidywał przystanków dla ewentualnych linii autobusowych jadących od ulicy Majdańskiego prosto w ulicę Traugutta lub w prawo w aleję Wojska Polskiego.
Zdaniem ZDiTM skierowanie linii autobusowej przez ulicę Majdańskiego w żaden sposób nie odciąży linii autobusowej B, ponieważ linia B obsługuje zupełnie inny kierunek.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?