Mowa o fragmencie Trasy Pojezierzy Zachodnich, czyli jednego z czterech głównych szlaków realizowanych obecnie na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich otworzył oferty w przetargu na dwa kolejne odcinki o łącznej długości 5,25 km.
Wpłynęła tylko jedna oferta, którą złożyła firma Maldrobud z Myśliborza. Koszt robót budowlanych wyceniono na 3,049 mln zł. Pierwszy odcinek inwestycyjny znajduje się przy drodze krajowej nr 26 w Myśliborzu i ma 750 metrów długości. Drugi o długości około 4,5 km, to stary szlak kolejowy między Myśliborzem i Głazowem. Zakres robót, podobnie jak na innych trasach rowerowych, to usunięcie krzewów, nawierzchni, roboty ziemne, wykonanie projektowanej konstrukcji ścieżki rowerowej, zjazdów, oznakowania pionowego i poziomego i barier zabezpieczających. Jeśli umowa z oferentem zostanie podpisana, odcinki szlaku powinny być gotowe do 17 sierpnia 2021 r.
Z Myśliborza do Trzcińska Zdroju i granicy
Z kolei trwa jeszcze przetarg na fragment drogi rowerowej pomiędzy Trzcińskiem Zdrój a Myśliborzem. Oferty można składać do 17 września tego roku. W ramach tego etapu inwestycji na Trasie Pojezierzy Zachodnich powstaną dwa zupełnie nowe odcinki o nawierzchni bitumicznej: między Trzcińskiem i Góralicami (4,06 km) i między Dobropolem i Pniowem (4,71 km). Będą przebiegać po starym, nieczynnym nasypie kolejowym. Pierwszy rozpocznie się w miejscu inwestycji zakończonej w 2018 roku, czyli odcinka Siekierki – Trzcińsko-Zdrój.
Zakres robót budowlanych będzie też obejmował rozbiórkę małego mostu. W miejscu tym powstanie przepust. Jest to odcinek inwestycyjny wzdłuż DK26.
W Pniowie przebudowany zostanie też fragment drogi gminnej. Droga o szerokości 3,5 metra i długości 160-metrów połączy odcinek inwestycyjny i odcinek do oznakowania. Fragment przed Myśliborzem przebiega m.in. przez Rościn. Miłośnicy zabytków mogą tu zobaczyć zbudowany z granitowych ciosów romański kościół oraz ruiny XVIII- wiecznego pałacu.
Więcej w naszym serwisie specjalnym:
Tymczasem prace na niemieckiej części Mostu w Siekierkach ruszyły. Obecnie na około połowie mostu zdemontowano już tory. Po polskiej stronie inwestycja trwa już od kilku miesięcy.
Planowana Trasa Pojezierzy Zachodnich ma dwie odnogi - jedną biegnącą od granicy z Niemcami przez Szczecin i Stargard w kierunku Pojezierza Ińskiego; drugą od granicy z Niemcami w okolicach Cedyni przez Myślibórz, Barlinek, Choszczno w kierunku Ińska, gdzie łączy się z odnogą „szczecińską”. Dalej trasa przebiega przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Czaplinek do Szczecinka i w gminie Biały Bór dochodzi do granicy z województwem pomorskim.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?