- Nie wpłynęła żadna oferta w przetargu na kupno „Gryfii” - mówi Artur Trzeciakowski, dyrektor naczelny Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A.
W prowadzonych postępowaniach potencjalny nabywca był zobligowany do podpisania oświadczenia, że w przypadku zakupu prom nie zostanie zezłomowany. Obecny właściciel liczy, iż prom jako dziedzictwo historyczne mógłby zostać w Szczecinie jako jednostka muzealna. MSR „Gryfia” S.A. deklaruje chęć przygotowania jednostki do ekspozycji po bardzo atrakcyjnych, promocyjnych cenach. Według nieoficjalnych informacji jednostka nie będzie wystawiona - na razie - na sprzedaż do kolejnego przetargu.
Parowy prom (Eisenbahnfährschiff) powstał w 1887 roku w stoczni AG Vulcan. Była to budowa nr 179. Nosił wówczas nazwę "Tyras". Do 1943 roku obsługiwał linię do Dworca Wrocławskiego (na terenie portu). Przy prędkości 7 węzłów, mógł przewozić 3-4 wagony kolejowe lub 6 samochodów osobowych lub 400 pasażerów. W 1945 roku został zatopiony w czasie nalotu. Po wojnie wydobyty w 1947 r. dla potrzeb PKP, lecz nie był remontowany.
Sześć lat później został wyremontowany przez Szczecińską Stocznię Remontową. Był używany do utrzymywania komunikacji z wyspą Gryfia. W służbie pozostawał do 1983 roku.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?