Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nikt nie chciał kupić 135-letniej „Gryfii”. To był siódmy przetarg

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Archiwum
Była to już siódma próba sprzedaży jednostki. Dwa przetargi odbyły się w roku 2020 i pięć w bieżącym roku.

- Nie wpłynęła żadna oferta w przetargu na kupno „Gryfii” - mówi Artur Trzeciakowski, dyrektor naczelny Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A.

W prowadzonych postępowaniach potencjalny nabywca był zobligowany do podpisania oświadczenia, że w przypadku zakupu prom nie zostanie zezłomowany. Obecny właściciel liczy, iż prom jako dziedzictwo historyczne mógłby zostać w Szczecinie jako jednostka muzealna. MSR „Gryfia” S.A. deklaruje chęć przygotowania jednostki do ekspozycji po bardzo atrakcyjnych, promocyjnych cenach. Według nieoficjalnych informacji jednostka nie będzie wystawiona - na razie - na sprzedaż do kolejnego przetargu.

Parowy prom (Eisenbahnfährschiff) powstał w 1887 roku w stoczni AG Vulcan. Była to budowa nr 179. Nosił wówczas nazwę "Tyras". Do 1943 roku obsługiwał linię do Dworca Wrocławskiego (na terenie portu). Przy prędkości 7 węzłów, mógł przewozić 3-4 wagony kolejowe lub 6 samochodów osobowych lub 400 pasażerów. W 1945 roku został zatopiony w czasie nalotu. Po wojnie wydobyty w 1947 r. dla potrzeb PKP, lecz nie był remontowany.

Sześć lat później został wyremontowany przez Szczecińską Stocznię Remontową. Był używany do utrzymywania komunikacji z wyspą Gryfia. W służbie pozostawał do 1983 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński