Niezadowoleni z nowego rozkładu PKP

Emilia Chanczewska
Państwo Sieradzcy z Żółwina przyszli po pomoc do "Głosu”. Nie wyobrażają sobie, jak będą funkcjonować, gdy w życie wejdą zmiany w rozkładzie jazdy. - Urząd marszałkowski 2 lata temu przywrócił nieczynną linię, a teraz zabierają nam na niej postoje - mówią.
Państwo Sieradzcy z Żółwina przyszli po pomoc do "Głosu”. Nie wyobrażają sobie, jak będą funkcjonować, gdy w życie wejdą zmiany w rozkładzie jazdy. - Urząd marszałkowski 2 lata temu przywrócił nieczynną linię, a teraz zabierają nam na niej postoje - mówią. Emilia Chanczewska
Udostępnij:
Stargardzką redakcję "Głosu Szczecińskiego" odwiedzili mieszkańcy Żółwina w gminie Drawno. W imieniu własnym i okolicznych mieszkańców protestują przeciwko zniesieniu postojów pociągów w czterech miejscowościach.

Od 14 grudnia obowiązywać będzie nowy rozkład jazdy pociągów. Osobowe pociągi ze Szczecina do Kalisza Pom. mają według niego przestać zatrzymywać się na czterech stacjach gminy Drawno: w Sulinie, Żółwinie, Prostyni i Cybowie.

- Nie będziemy mieli czym dojechać do pracy, młodzież do szkoły, a studenci na zajęcia - denerwuje się Bożena Sieradzka z Żółwina, która dojeżdża do pracy w podstargardzkim Ulikowie. - Zostanie tylko pociąg przed 5 rano i przed 17. O tej porze jeździ najmniej osób. To jest chore!

Mieszkańcy zastanawiają się nad przyczynami takiej decyzji. Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych poinformował "Głos", że korekta w nowym rozkładzie jazdy szynobusu, który jadąc ze Stargardu do Kalisza Pom. o 8.49 oraz 20.58, nie będzie zatrzymywał się na przystankach w Cybowie, Prostyni, Żółwinie i Sulinie, wynika z braku frekwencji podróżnych na tych przystankach.

- Postoje, z których nie korzystają pasażerowie, generują straty finansowe, wynikające ze zwiększonego zużycia paliwa oraz z cennika spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która obciąża przewoźnika za każdy postój - wyjaśnia wydział infrastruktury i transportu urzędu marszałkowskiego w Szczecinie. - Postoje o kilka minut wydłużają czas przejazdu. W przypadku potwierdzenia zgłaszanych uwag będziemy wnioskować o przywrócenie postojów. Zmiana będzie mogła wejść w życie prawdopodobnie dopiero od stycznia.

Rejestracja sprzedanych biletów pokazała, że w tygodniu wsiada tam jedna osoba lub nie wsiada nikt. Podjęto więc decyzję, że w ciągu dnia, poza porannymi i popołudniowymi dojazdami, szynobus pojedzie w trybie przyspieszonym.

Przeciwko temu występuje także drawieński urząd miejski.

- W piątek sołtys i radny z Żółwina przekazali w imieniu mieszkańców pismo i tego samego dnia wystąpiłam do urzędu marszałkowskiego i przewozów regionalnych - mówi Mariola Kowalewska, sekretarz urzędu miejskiego w Drawnie. - Usłyszałam, że jest szansa na pozytywne załatwienie sprawy. Być może niewiele osób wsiada na tych postojach, ale jest to dla nich bardzo ważne, bo muszą dostać się do pracy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wkurzony Doliczanin
„wynika z braku frekwencji podróżnych na tych przystankach.”
„Polskie Linie Kolejowe, która obciąża przewoźnika za każdy postój”
Czy podobne bzdurne argumenty usłyszelibyśmy w przypadku pociągu nr 88143 którym ludzie mieszkający w Choszcznie oraz w miejscowościach leżących między Choszcznem a Stargardem dojeżdżają do pracy wysiadając na stacji Szczecin Port Centralny ? W nowym rozkładzie pociąg ten omija Port Centralny i tu rodzi się pytanie dlaczego ? Jakież to argumenty przemawiają za tą idiotyczną zmianą wprowadzoną w stosunku do starego rozkładu ? Będziemy teraz musieli wysiąść z pociągu 88143 w Stargardzie lub Dąbiu by przesiąść się na inny pociąg który pojedzie przez Port Centralny !!! Wielkie podziękowania dla chwalipięty Tomaszewskiego za ułatwienie nam codziennego dojazdu do pracy ! Naprawdę w tym przypadku trudno zrozumieć przesłanki którymi kierowano się psując to, co dobrze funkcjonowało.
Jeszcze jedno - Polskie Linie Kolejowe obciążają przewoźnika za każdy postój - przepraszam - a co to obchodzi pasażera ????? Przewozy Regionalne tez obciążają zakłady za postój pociągu - np. na przystanku służbowym SPC-21 w Porcie Centralnym.
P.S. Może ktoś w końcu naprawi posadzkę w tunelu na stacji Stargard ? Czekacie aż ktoś złamie nogę ???
t
tomeh
Przecież tak daleko do pkp nie mata tak samo jak osoby z innej strony miasta na obrzeżach. Bezsensowna inwestycja
e
eVe
ale głupie zdjęcie
h
hjaass
Kluczewo i Pyrzyckie tez czeka na zapowiadane połączenia z centrum i dalej do Szczecina...
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie