Dzieło powstawało od 7 do 9 kwietnia kwietnia na ścianie Kupca Poznańskiego przy placu Wiosny Ludów w Poznaniu. Autorami są uznani muraliści: "Mr. Lump" ze Szczecina, który jest stypendystą marszałka w dziedzinie kultury z roku 2013 oraz "Cekas" - artysta z Poznania.
Mural o wymiarach 12,3m x 13,4m okraszony jest logo Pomorza Zachodniego i w artystycznym ujęciu zawiera istotne dla naszego regionu hasła: wiatr, energia, dynamika, gospodarka, rozwój. Będzie można go oglądać do końca kwietnia. Mural w Poznaniu to jedno z ambientowych działań w ramach kampanii "Pomorze Zachodnie - Dobre na przyszłość".
To nie koniec tego typu działań promujących nasz region. Wkrótce podobne malowidła pojawią się na ścianach Warszawy i Krakowa. W stolicy, w maju, promować będziemy turystykę rodzinną w naszym regionie. Działania w Krakowie zaplanowano na czerwiec, a mural zachęcać będzie do aktywnego wypoczynku na Pomorzu Zachodnim. W każdym z miast, w których powstawać będą murale, pracom towarzyszyć będą jednodniowe imprezy streetart'owe, których aranżacją zajmie się znany szczeciński DJ Falcon - Paweł Falkiewicz.
Kampania promocyjna "Pomorze Zachodnie - Dobre na przyszłość" trwa od października 2014 do czerwca roku tego rok. Promowane są dwa komponenty: gospodarka i turystyka. Obejmuje m.in. emisje w telewizji, na portalach internetowych, kinach oraz działania ambientowe. Koszt całej kampanii to łącznie 8 mln zł. Całość finansowana jest ze środków unijnych (RPO 2007-2013).
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?