- Jestem pod wrażeniem determinacji strony polskiej - chwali Frank Gotzmann, dyrektor Urzędu Związku Gmin w Gartz nad Odrą.
Niemiecką stronę pozytywnie zaskoczyła budowa czterech kolejnych przystanków na prawie 15-kilometrowym odcinku po stronie polskiej. Oprócz niedawno zmodernizowanego dworca Szczecin Główny i Szczecin Gumieńce mają powstać cztery nowe stacje: Pomorzany, Warzymice, Przecław i Kołbaskowo.
- Jest to doskonałe podejście, a także, z perspektywy społeczności przygranicznych, realny wkład w zrównoważony rozwój miasta Szczecina i jego okolic. Dzięki temu dojazd do centrum miasta koleją będzie jeszcze łatwiejszy - mówi Frank Gotzmann, dyrektor Urzędu Związku Gmin w Gartz nad Odrą.
Jednak jest przysłowiowa łyżka dziegciu w beczce miodu...
Fakt, że dwutorowe przedłużenie linii 408 pomiędzy Szczecinem Głównym a Gumieńcami nie zostało wyraźnie wspomniane przygasza radość. Dyrektor Gotzmann ma nadzieję na szybkie wyjaśnienie ze strony PLK.
- Ogólnie rzecz biorąc, jest to dobra koncepcja rozbudowy. Przekonuje ona do siebie wieloma doskonałymi aspektami, ale ma jeden poważny mankament: pozostanie jednotorowy odcinek na linii 408 przed dworcem głównym w Szczecinie. Linia o długości 138 km pomiędzy Berlinem a Szczecinem pozostałaby wtedy na odcinku około jednego kilometra jednotorowa. Badania ruchu już w 2020 roku wykazały, że ten odcinek będzie później wąskim gardłem. Dlaczego teraz miałoby się to nie udać na jednym kilometrze, jest niezrozumiałe - uważa Frank Gotzmann.
Będą ułatwienie również dla kierowców
Z zaplanowanej budowy trzech wiaduktów cieszą się również niemieckie gminy przygraniczne.
- Przed węzłem przesiadkowym na Pomorzanach, przy ulicy Cukrowej, ma powstać wiadukt. Szczególnie podczas przejazdów manewrowych pociągów do pobliskiej stacji towarowej, kierowcy stoją długo przed zamkniętymi szlabanami. W Warzymicach, na ulicy Do Rajkowa, pociągi mają również przejeżdżać przez wiadukt. Droga ta w przypadku korków lub spowolnionego ruchu jest często wykorzystywana jako alternatywna trasa dojazdu ze Szczecina do autostrady, do Kołbaskowa lub do Niemiec. Służy również jako "mała zachodnia obwodnica" Szczecina dla niemieckich i polskich kierowców, którzy znają ten teren.
Trzeci wiadukt powstanie nad autostradą, dzięki czemu pociągi osobowe i towarowe będą mogły korzystać z odcinka do granicy niemieckiej po dwóch torach - dodaje przedstawiciel strony niemieckiej.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?