Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niemal wszystkie szkoły w naszym regionie pracują stacjonarnie

Małgorzata Klimczak
Małgorzata Klimczak
Konferencja w Kuratorium Oświaty w Szczecinie - 7.09.2020
Konferencja w Kuratorium Oświaty w Szczecinie - 7.09.2020 Andrzej Szkocki
Prawie 100 procent placówek w województwie zachodniopomorskim pracuje stacjonarnie. Tak wynika z raportu Kuratorium Oświaty po pierwszym tygodniu roku szkolnego.

2057 placówek oświatowych w województwie zachodniopomorskim pracuje stacjonarnie, co oznacza 99.9 procent. Jeśli chodzi o szkoły i przedszkola publiczne, to stacjonarnie pracują 1232 placówki, a 2 pracują w trybie mieszanym, natomiast żadna z nich nie pracuje zdalnie.

Konferencja w Kuratorium Oświaty w Szczecinie - 7.09.2020

Niemal wszystkie szkoły w naszym regionie pracują stacjonarnie

- Cały czas sprawdzamy, jak wygląda sytuacja w naszym województwie i na bieżąco reagujemy - mówi Magdalena Zarębska-Kulesza, zachodniopomorska kurator oświaty. - Szkoła w Żabnicy, która rozpoczęła naukę w trybie zdalnym, od 7 września wróciła do pracy stacjonarnej, więc nie ma w tej chwili żadnej placówki pracującej zdalnie. Natomiast w trybie mieszanym pracuje Zespół Szkół Rolniczych w Świdwinie. Tam u dwóch uczennic klasy pierwszej Technikum Ekonomicznego i klasy pierwszej Branżowej Szkoły I Stopnia stwierdzono pozytywny wynik testu na COVID-19. Decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świdwinie dwie klasy uczniów wraz z rodzinami oraz dwóch wychowawców klas zostało objętych 10 dniowa kwarantanną. Reszta szkoły pracuje stacjonarnie.

W powiecie koszalińskim trzy szkoły objęte zostały nadzorem epidemiologicznym. Jest to V Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół nr 9 i II Liceum Ogólnokształcące.

825 placówek niepublicznych pracuje stacjonarnie, co oznacza 100 proc.

- To pokazuje, że skala jest niewielka - mówi Maciej Kopeć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej. - To oznacza, że tryb postępowania, który był przygotowywany przed rozpoczęciem roku szkolnego, funkcjonuje dobrze. Istotą tego systemu jest to, że kluczową decyzję w sprawie funkcjonowania szkoły podejmuje powiatowy państwowy inspektor sanitarny.

12 sierpnia Minister Edukacji Narodowej podpisał projekty 5 rozporządzeń, które pozwalają szkołom i placówkom w razie zagrożenia epidemicznego wprowadzić odpowiednie, dostosowane do sytuacji rozwiązania. Dzięki wprowadzonym zmianom dyrektorzy szkół i placówek dostali narzędzia pozwalające na odpowiednią organizację zajęć w szkole, w szczególności gdy sytuacja epidemiologiczna zagrozi zdrowiu uczniów.

Po otrzymaniu pozytywnej opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego i zgody organu prowadzącego dyrektorzy szkół mogą elastycznie wprowadzać mieszany model nauczania lub zdalne nauczanie dla wszystkich uczniów lub grupy uczniów. Dyrektor może np. zawiesić zajęcia grupy, grupy wychowawczej, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego lub całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć i wprowadzić kształcenie zdalne.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

2024 Omówienie próbnej matury z matematyki z Pi-stacją

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński