MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie zrywaj z łóżka, czyli jak dbać o swój kręgosłup

Bogna Skarul
Dla kręgosłupa najlepsze jest chodzenie, bo uruchamia stawy u jego podstawy poprzez ich rytmiczne rotowanie oraz pobudza głębokie mięśnie stabilizujące przy każdym kroku. Spacery i marsze mogą też poprawić kondycję fizyczną, samopoczucie i nastrój.

Lekarze różnych specjalności, nie tylko ortopedzi, są zgodni: lepiej zostawić samochód lub przynajmniej parkować go nieco dalej od miejsca pracy tak, aby każdego dnia trzeba było pokonać choćby krótki kawałek drogi pieszo.

- Chodzi o to, aby spacer wszedł w rutynę dnia codziennego - podpowiada dr Łukasz Kołodziej. - Trzeba codziennie zwiększać dystans i tempo marszu (powiedzmy 15-30 min. przynajmniej trzy razy w tygodniu).

Drugą bardzo korzystną formą ćwiczeń jest pływanie. Stopniowo trzeba zwiększać intensywność treningu i pamiętać także o stosowaniu różnych stylów.
Najważniejsza jest jednak regularność wybranej przez nas formy aktywności.

Jak chodzić

Trzeba starać się chodzić wyprostowanym. Możesz sobie wyobrażać, od szczytu twojej głowy biegnie struna, podciągając cię wysoko do góry. Przy staniu trzeba starać się, aby stać zawsze na dwóch nogach, nie podpierając się. Stojąc, siedząc i idąc dobrze jest wciągnąć pępek - w ten sposób tworzy się czynną stabilizację kręgosłupa.

A jak siadać i jak spać? - o tym w papierowym wydaniua Głosu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński