Nie wszystko złoto, co jest żółte

cenZaktualizowano 
Śmierć najbliższej osoby i pogrzeb to zawsze tragiczne przeżycia. Czasami dodatkowo potęgowane kłopotliwymi okolicznościami. - Zauważyłam, że napisy na głowicy pomnika mojego męża są namalowane farbą - mówi Marianna Hołuń-Okunowska ze Szczecina.

- Zapłaciłam za złocenia i w umowie mam napisane, że zostaną one wykonane specjalnym materiałem z 24-karatowego złota! Złoto okazało się jednak żółtą farbą pomieszaną z zieloną, która teraz stała się cytrynowa! Domagałam się usunięcia wszystkich usterek, ale wykonawca nie chce uwzględnić reklamacji. Nagrobek został postawiony w marcu 2000 roku. Zakład Kamieniarski udzielił mi 18-miesięcznej gwarancji, a, moim zdaniem, należy mi się jeszcze okres rękojmi. Czuję się oszukana. Zapłaciłam gotówką i nie otrzymałam faktury. Potraktowano mnie jak osobę, której można wcisnąć wszystko, i z którą nie trzeba się liczyć.
Zupełnie inaczej przedstawiają zdarzenie właściciele zakładu kamieniarskiego.
- Dwa lata temu postawiliśmy pomnik - wyjaśniała Beata B., żona właściciela zakładu kamieniarskiego. - Przy odbiorze było wszystko w porządku. Dopiero po trzech miesiącach pani Hołuń-Okunowska poprosiła nas o fakturę. Wcześniej nie była jej potrzebna. Wydanie faktury po takim czasie było niemożliwe, wydaliśmy pokwitowanie.
Nie usatysfakcjonowało to klientki. Po jej interwencjach zakład kamieniarski przeszedł kontrolę skarbową. Kontrolowały go wszystkie urzędy, do których dotarła pani Hołuń-Okunowska. Kontrole nie przyniosły spodziewanych przez klientkę efektów, ale nie dała jednak za wygraną.
- Gdy kolejny raz pojawiła się w naszym zakładzie, mąż odpowiedział, że jest gotów położyć złoto na własny koszt, jeśli ekspertyza zlecona przez klientkę wykaże, że poprzednio nie wykonaliśmy tej usługi. A to jest niemożliwe, gdyż osobiście kładłam złoto na literach - mówi Beata B. - Z biegiem czasu na złoconych literach może pojawić się śniedź. Jednak nie jest to metal, by go polerować.

Longina Kaczmarek, miejski rzecznik praw konsumenta w Szczecinie

- Dobrą wolą usługodawcy było wystawienie gwarancji na 18 miesięcy. Nigdy nie ma jednak po gwarancji rękojmi. I domaganie się jej przez panią Hołuń-Okunowską jest bezpodstawne. W tym przypadku, gdy obie strony nie mogą dojść do porozumienia, należałoby zwrócić się o pomoc do rzeczoznawcy, by wydał ekspertyzę z czyjej winy doszło do "rozmazania" napisu. Proponuję, aby klientka zakładu kamieniarskiego skontaktowała się z naszym biurem, współpracujemy z biegłymi, którzy mogą jej pomóc.

polecane: Wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3