Województwo zachodniopomorskie zdecydowało się na sprzedaż trzech z dwunastu posiadanych przez siebie jednostek SA136, zwanych "smerfami" od biało-niebieskiej malatury. SA136 to spalinowe, trzyczłonowe pociągi, które Pomorze Zachodnie nabyło w latach 2010-2011. Cena wywoławcza za 3 jednostki wynosiła 33 miliony złotych netto. Zainteresowanie przetargiem było, bo padały pytania, jednak w efekcie nikt nie złożył oferty.
Dzięki pytaniom dowiedzieliśmy się m.in.: że wg stanu na dzień 23 marca 2023 r. dla pojazdu SA136-007 stan kilometrów od ostatniej naprawy P4 (to naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączona z częściowym ich demontażem z pojazdu - przyp. red.) wynosi 497 956 km, dla SA136-008 wynosi 581 192 km, a dla SA136-009 wynosi 618 105 km. Średnie zużycie oleju napędowego pojazdów wynosi około 141-144 l/100 km.
Co z tego, że padały pytania, skoro nikt nie złożył oferty
- W drugim przetargu nie wpłynęły żadne oferty. Jeśli chodzi o ewentualny kolejny przetarg na razie nie zapadły decyzje w tej sprawie - informuje Tomasz Maciejewski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
Według informacji "Głosu" przetarg będzie powtórzony, a cena zbycia będzie niższa.
Dlaczego województwo pozbywa się "smerfów"?
UMWZ tłumaczy, że po zakupieniu w latach 2020-22 dwunastu hybryd typu EN63H ogólna ilość pojazdów przystosowanych do obsługi linii niezelektryfikowanych wzrosła do 27 (dwanaście pojazdów EN63H, 12 pojazdów SA136 i 3 pojazdy SA103). W tej sytuacji sprzedaż trzech pojazdów nie zagraża realizacji przewozów i jest działaniem racjonalnym kosztowo.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?