Nie tylko tatra

mago, 29 marca 2006 r.Zaktualizowano 
Tramwaje, które dotychczas woziły berlinczyków, pojawią się wkrótce na szczecińskich ulicach. Na razie tylko w ramach testów. Nie wiadomo, czy miasto w ogóle je kupi i za jaką cenę.
Tramwaje, które dotychczas woziły berlinczyków, pojawią się wkrótce na szczecińskich ulicach. Na razie tylko w ramach testów. Nie wiadomo, czy miasto w ogóle je kupi i za jaką cenę.
Za kilka tygodni jeden lub dwa tramwaje tatra powinny trafić na testy do Szczecina. Berlińskie pojazdy zostały wycenione i przeszły techniczny audyt na zlecenie MZK.

- Na audyt techniczny i wycenę zezwoliła niemiecka strona, czyli ich właściciel, firma BVG - mówi Michał Przepiera, dyrektor z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta. - Niemcy zapoznali się z wyceną. Jej szczegółów nie mogę podać.

Miejski Zakład Komunikacyjny zlecił wykonanie tych czynności firmie zewnętrznej.

- Tatry pod względem technicznym są takie, jak wcześniej przewidywaliśmy: wszystkie sprawne, względnie nowoczesne, o odpowiednim do dzisiejszych warunków standardzie i przyjazne pasażerom - zapewnia Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora MZK. - Co przejawia się tym, że mają np. lepszy, staranniejszy wystrój wewnętrzny, więcej miejsc siedzących, mniej stojących.

Po pojawieniu się informacji, że miasto rozmawia z BVG o zakupie dwudziestoletnich, przegubowych, zmodernizowanych przez Siemensa wagonów pojawiły się głosy, że cena jednego pojazdu to ok. 1 mln. zł. Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że te szacunki były zdecydowanie zawyżone.

O ile współpraca stanie się faktem, w październiku lub listopadzie w mieście powinny pojawić się 20-23 tramwaje, które zajmą miejsce wysłużonych wagonów przegubowych. Natomiast za kilka tygodni do Szczecina berliński tramwaj trafi na testy.

- Chciałbym, żeby tatra się u nas sprawdziła mówi Krzysztof Turczyn. - Zakup tramwajów byłby widocznym krokiem do przodu. Tak "na oko" pasują do nas, ale wbrew pozorom jest dużo rzeczy do sprawdzenia.

Wykluczone jest, żeby za berlińskie tatry miasto zapłaciło jednorazowo.

- Chcielibyśmy podpisać umowę długofalową - tłumaczy dyrektor Przepiera. - Zależy nam na współpracy z BVG. Inne warunki finansowania zakupu dadzą możliwości szerszego działania.

Miasto chciałoby, żeby ze współpracy wynikało, że BVG będzie dostarczało tramwaje, ich wyposażenie i urządzenia potrzebne do ich odpowiedniej eksploatacji. Mówi się również, że korzystając z doświadczenia BVG można by restrukturyzować Miejski Zakład Komunikacyjny.

polecane: Komentarze ze sztabów wyborczych po ogłoszeniu wyników sondażowych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3