"Pękają już nie tylko szyny przy Szczecińskim Szybkim Tramwaju" - z takim komentarzem do naszej redakcji trafiły zdjęcia na [email protected] od Mariusza Łojko, społecznika.
Na zdjęciach widać ekipę Strabagu, która naprawia uszkodzenia. Poprosiliśmy wykonawcę prac przy SST o wytłumaczenie, tego co się dzieje.
- Prowadzimy obecnie wiosenny przegląd stanu inwestycji, w ramach rutynowych prac gwarancyjnych, po okresie zimowym. W trakcie przeglądu obiektów zidentyfikowaliśmy dylatacje betonowych elementów jakie wystąpiły w obrębie przystanku przy ul. Jaśminowej/Batalionów Chłopskich. W tej chwili jesteśmy w trakcie nacinania ich w miejscach wystąpienia rys i wypełniania materiałem trwaleplastycznym. Procedura zajmie wykonawcy około tygodnia - tłumaczy Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy
STRABAG Sp. z o.o.
- Dylatacje betonu są zjawiskiem powszechnym wynikającym z właściwości betonu. Beton jest materiałem trwałym, o dużej wytrzymałości na ściskanie, posiada jednak niewielką wytrzymałość na rozciąganie co powoduje powstawanie rys. Bezpośrednią przyczyną powstawania rys jest występowanie naprężeń w betonie objawiające się przerwaniem ciągłości materiału. Występowanie rys może mieć różne przyczyny, wynikające po części z normalnej eksploatacji. Rysy mają zazwyczaj niewielką głębokość i nie da się ich uniknąć od strony technicznej. Gdy się pojawiają należy je wypełnić materiałem trwaleplastycznym, aby nie następowały dalsze wykruszenia i utrata równości powierzchni.
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?