Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie ma pieniędzy na tunel do Świnoujścia. Budowa tunelu najwcześniej po 2012 roku

Hanna Nowak-Lachowska [email protected]
Stałe połączenie jeszcze przez lata pozostanie tylko jako cienka linia zaznaczona na zdjęciach.
Stałe połączenie jeszcze przez lata pozostanie tylko jako cienka linia zaznaczona na zdjęciach.
Jest ostatni dokument potrzebny do ogłoszenia przetargu na budowę stałego połączenia. Nie ma jednak pieniędzy na inwestycję.

Regionalna dyrekcja ochrony środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy stałego połączenia między wyspami Wolin i Uznam. Na tę decyzję czekano blisko rok. Teraz wystarczyłoby przygotować specyfikacje, warunki przetargu na projekt i wykonanie i można ruszać
z budową.

- Nie ruszymy, bo nie ma pieniędzy - mówi Barbara Michalska, naczelnik wydziału inżyniera miasta i odpowiedzialna w mieście za sprawę stałego połączenia.

W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która byłaby inwestorem całego przedsięwzięcia, powiedziano Barbarze Michalskiej, że do rozmów o tunelu mogą wrócić nie wcześniej, niż po 2012 roku.

Świnoujski tunel przegrał z autostradami i drogami szybkiego ruchu. W porównaniu z nimi nie ma takiego uzasadnienia ekonomicznego. GDDKiA wszystkie pieniądze przeznaczyłana budowę dróg.To teraz
priorytet do 2012 roku, czyli Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Wstępnie szacuje się, że w tej chwili budowa tunelu to koszt rzędu 1,3 mld złotych (dwie nitki). Wersja oszczędnościowa (jedna nitka) to od 600 mln do 1 mld złotych. Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz
próbował jeszcze coś wskórać w Warszawie. Chciał, żeby rząd dał przynajmniej gwarancje, że tunel będzie spłacany. Nie udało się.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński