Regionalna dyrekcja ochrony środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy stałego połączenia między wyspami Wolin i Uznam. Na tę decyzję czekano blisko rok. Teraz wystarczyłoby przygotować specyfikacje, warunki przetargu na projekt i wykonanie i można ruszać
z budową.
- Nie ruszymy, bo nie ma pieniędzy - mówi Barbara Michalska, naczelnik wydziału inżyniera miasta i odpowiedzialna w mieście za sprawę stałego połączenia.
W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która byłaby inwestorem całego przedsięwzięcia, powiedziano Barbarze Michalskiej, że do rozmów o tunelu mogą wrócić nie wcześniej, niż po 2012 roku.
Świnoujski tunel przegrał z autostradami i drogami szybkiego ruchu. W porównaniu z nimi nie ma takiego uzasadnienia ekonomicznego. GDDKiA wszystkie pieniądze przeznaczyłana budowę dróg.To teraz
priorytet do 2012 roku, czyli Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
Wstępnie szacuje się, że w tej chwili budowa tunelu to koszt rzędu 1,3 mld złotych (dwie nitki). Wersja oszczędnościowa (jedna nitka) to od 600 mln do 1 mld złotych. Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz
próbował jeszcze coś wskórać w Warszawie. Chciał, żeby rząd dał przynajmniej gwarancje, że tunel będzie spłacany. Nie udało się.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?