Nextbike Polska złożył wniosek o upadłość
Zarząd Nextbike Polska poinformował, że złożył wnioski o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego oraz o ogłoszenie upadłości.
"Celem jest umożliwienie dalszego funkcjonowania roweru miejskiego w 39 systemach w Polsce. Zagrożenie niewypłacalnością to efekt pandemii wirusa SARS-CoV-2. Spowodowało to nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki. Nextbike Polska, podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej, boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym do 1 kwietnia do 5 maja br. zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich"
- czytamy w komunikacie firmy.
zobacz też:
Co ze Szczecińskim Rowerem Miejskim?
Obecne kłopoty Nextbike nie oznaczają, że system roweru miejskiego Bike_S zniknie ze szczecińskich ulic.
- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce
- mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska.
Firma wnosi o rozpoznanie wniosku restrukturyzacyjnego w pierwszej kolejności. To mogłoby pozwolić na porozumienie się z wierzycielami w kwestii zaległości i kontynuowanie pracy, aż do momentu, gdy sytuacja gospodarcza się poprawi. Przedsiębiorstwo w ten sposób chce się także zabezpieczyć na wypadek udziału w kolejnych przetargach.
Nextbike Polska jest operatorem szczecińskiego systemu Bike_S. W śródmieściu do dyspozycji jest 350 rowerów, na Prawobrzeżu 170. Kilka dni temu do Szczecina dojechały 63 nowe jednoślady, ale jeszcze nie zostały umieszczone w stacjach, są przygotowywane do jazdy.
zobacz też:
Umowa na Szczeciński Rower Miejski do listopada
Umowa zarządcy wypożyczalni rowerów w Szczecinie - spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne z Nextbike obowiązywać będzie do końca sezonu, czyli do listopada. Co będzie dalej?
Możliwe są różne scenariusze:
- Jeśli Nextbike przetrwa, najprostszym wyjściem będzie aneksowanie umowy.
- Szczecin myśli też o rozbudowie systemu i wprowadzeniu rowerów czwartej generacji.
- Nie wiadomo jednak, czy w związku z kłopotami z obecnym budżetem, wywołanymi m.in. przez koronawirusa, taka inwestycja w przyszłym roku będzie możliwa.
- Rezerwowym pomysłem jest też stworzenie własnego, niezależnego systemu miejskiego.
- W ciągu najbliższych miesięcy powinniśmy sobie odpowiedzieć na te pytania. Obecne kłopoty Nextbike to poważny sygnał, który także trzeba wziąć pod uwagę w kontekście ewentualnego rozwoju wypożyczalni roweru publicznego. Problem ten dotyczy wielu miast
- mówi Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.

zobacz też:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …