Rozbieżności sięgają 12 milionów złotych. 75 milionów złotych oferuje samorząd województwa. "Przewozy Regionalne" za świadczenie usług chciałyby otrzymać 87 mln złotych.
- Negocjacje zakończą się, gdy dojdzie do kompromisu. Obowiązuje nas trzyletnia umowa, która daje nam swobodę w negocjacjach - mówi Gabriela Wiatr, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego. - Przypominam, że poprzednie negocjacje zakończyły się w marcu tego roku.
Jak nas zapewniono pasażerowie nie mają się czego obawiać o ciągłość przewozów. Zła informacja dla pasażerów jest taka, że projekt rozkładu jazdy na 2012 rok zostanie uszczuplony o kolejne połączenia. To jest realne.
- Usłyszeliśmy taką informację podczas prezentacji rozkładu przez Przewozy Regionalne - kontynuuje Gabriela Wiatr.
Pomysłem na utrzymanie nierentownych połączeń lokalnych. może być przejecie współfinansowania połączeń przez gminy i powiaty.
- W 2012 roku zakładamy dofinansowanie w kwocie 75 mln złotych plus 2 miliony złotych na przewozy transgraniczne do Meklemburgii - Pomorza Przedniego, więcej budżet naszego województwa nie udźwignie - wyjaśnia Wojciech Drożdż, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego. - Zakładamy wykonanie pracy eksploatacyjnej na poziomie 5 500 000 pociągokilometrów, to mniej niż w tym roku, gdzie było to prawie 6 mln pociągokilometrów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?