Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasze województwo ma nowe logo. Czas na "Pomorze Zachodnie" [ankieta]

(mdr)
Marszałek województwa Olgierd Geblewicz na tle nowego logo Zachodniopomorskiego.
Marszałek województwa Olgierd Geblewicz na tle nowego logo Zachodniopomorskiego. Andrzej Szkocki
Województwo ma nowe logo. Dawny znak i hasło zachęcało turystów chwytliwym sloganem "Zachodniopomorskie - morze przygody" jest już nieaktualne. Nowa marka ma odejść od zachęcania turystów, a zacząć przyciągać inwestorów. I pokazać im region jako miejsce do dobrego inwestowania.
Nowe logo województwa zachodniopomorskiego
Nowe logo województwa zachodniopomorskiego

Nowe logo województwa zachodniopomorskiego

Stosowana dotąd w promocji regionu nazwa "Zachodniopomorskie" zostanie zmieniona na "Pomorze Zachodnie", jako łatwiejsze do zapamiętania. W oficjalnych dokumentach nadal będzie stosowany pomorski herb Gryfitów, Gryf, ale już na innych nowy znaczek nowe ciapki w kształcie "okejki" lub jak kto woli "odfajkowania".

Trzy firmy stanęły do przetargu na opracowanie marki. Brand Nature Access z Warszawy chciało za projekt 780 tys. zł, Konsorcjum Synergia z Lublina - 586 tys. zł, a Dom Marki Max von Jastrov ze Szczecina - 239 tys. zł i te firmę wybrano.

Firma przedstawiła podobno aż trzy propozycje rozwiązań graficznych, ale dziennikarzom pokazano tylko wybrany przez zarząd województwa znak. Co do dwóch pozostałych - odmówiono ich ujawnienia zasłaniając się tajemnicą handlową. Nie zdradzono też, kto personalnie z zarządu jest odpowiedzialny za wybór nowego znaku firmowego naszego regionu.

- Od dwóch lat obowiązuje nowa strategia województwa, która zakłada szersze cele, mocniej akcentując nowoczesną gospodarkę i podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej - tłumaczył marszałek Olgierd Geblewicz powód zmiany marki regionu.

Nowy znaczek (każdy widzi, jaki jest) nie zachwyca, choć przedstawiciel zwycięskiej firmy tłumaczył jego walory przez niemal 45 minut.

Za dwa tygodnie ruszy kampania mająca na celu zaznajomienie z nową marką mieszkańców Pomorza Zachodniego. Zmieniona marka, to również zmiany strony internetowej. Później w mediach telewizyjnych ruszy kampania inwestycyjna regionu. Województwo pokazane zostanie też w mediach zagranicznych. Tam telewidzowie zobaczą krótki film o regionie "Pomorze Zachodnie, tam gdzie zaczyna się przygoda".
Nowy znaczek, jak tłumaczono, "ma komunikować wszystkie działania realizowane przez województwo, szczególnie te adresowane do inwestorów i turystów".

Kampania telewizyjna w polskiej telewizji będzie kosztować około 1 mln zł. Przez najbliższe dwa lata zarząd województwa na kampanię promocyjną wyda łącznie 5 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński