Nasze firmy nie ufają w sukces dzięki internetowi. To błąd

(cza)
sxc.hu
Według badań GUS tylko 65 procent firm posiada swoją firmową stronę internetową. Wynik ten i tak nie przedstawia jednak pełnej skali zjawiska, albowiem w badaniu wzięto pod uwagę, przedsiębiorstwa zatrudniające dziesięciu lub więcej pracowników.

Można zatem przyjąć, z dużym marginesem błędu, że gdyby zbadano mniejsze firmy, odsetek ten spadłby poniżej 50 procent.

Znajdujemy się za liderem stawki - Szwecją - o ponad 30 punktów z tyłu. Wyprzedzają nas również między innymi Niemcy, Dania, Finlandia i Wielka Brytania (kolejno 78, 84, 81 i 75 punktów). Najbliżej naszego wyniku znalazła się Hiszpania i Malta (odpowiednio 49 i 57). Warto też powiedzieć, że znajdujemy się 12 punktów poniżej europejskiej średniej wynoszącej 65.

Jest to szczególnie zaskakujące w kontekście digitalizacji polskich firm. Prawie wszystkie, bo aż 94 procent, posiada dostęp do internetu. W ponad trzech czwartych przypadków jest to dostęp szerokopasmowy. Portal interia.pl o opinię zapytał Marcelinę Thiel, Junior Sales Specialist z wrocławskiego Internet Works (www.internetworks.pl).

- Wielu klientów, zwłaszcza z niewielkich, rodzinnych firm, ma bardzo wiele obaw dotyczących zamawiania i obsługi stron internetowych. Często firmie wydaje się, że koszty stworzenia strony są bardzo wysokie, a jej obsługa jest szalenie skomplikowana. Ważne jest, by w tym momencie obalić fałszywe mity i wytłumaczyć, że nowoczesne systemy zarządzania treścią pozwalają edytować zawartość strony z łatwością porównywalną do tworzenia prostych dokumentów w edytorze tekstu.

Jeśli zastanowić się nad jednorazowymi kosztami, to są porównywalne ze średniej wielkości akcją rozdawania ulotek. W przeciwieństwie do folderów, strona jest formą trwałą - broszury skończą się po miesiącu, a strona może działać latami, wciąż zdobywając dla firmy nowych klientów - mówi Marcelina Thiel.
Dla przeciętnego użytkownika sieć jest pierwszym miejscem poszukiwania informacji na temat produktów i usług. W najnowszym sondażu przeprowadzonym przez GUS (Badanie: Cele korzystania z internetu w sprawach prywatnych) ta pozycja znalazła się już na drugim miejscu i została wyprzedzona tylko przez "Korzystanie z poczty elektronicznej".

Tu trzeba zaznaczyć, że oprócz kontaktu z klientami i budowania wizerunku, sieć pozwala też skutecznie sprzedawać swoje produkty i usługi.

W 2005 roku, w badaniu wykonanym przez Gemius, robienie zakupów przez internet deklarowało niewiele ponad 40 procent respondentów. To samo badanie przeprowadzone ostatnio, wykazało wzrost popularności tego sposobu nabywania dóbr i usług o ponad połowę i osiągnęło ostateczny wynik 66 procent.

Badania przeprowadzone w czasie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia wykazały, że blisko jedna trzecia prezentów, które znalazły się pod choinką, zostały zakupione za pośrednictwem internetu.
Niezależnie od tego, czy firmie zależy na budowaniu swojego wizerunku czy informowaniu o produktach sieć wydaje się być doskonałym do tego celu medium.

Jeśli przedsiębiorstwo zdecyduje się na sprzedaż swoich dóbr i usług w sieci, może liczyć na udział w rynku, wartym tylko w zeszłym roku 4,5 miliarda złotych.

Firmy, które wciąż nie mają swoich witryn w sieci, świadomie lub nie, skazują się na niższe obroty, skromniejsze zyski oraz spowalniają swój naturalny rozwój, który napędza większa sprzedaż.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie