Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasza firma jeszcze walczy w Czarnogórze

Jarosław Dziedzic
Grupa Kapitałowa OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Na zdjęciu: port w Świnoujściu
Grupa Kapitałowa OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Na zdjęciu: port w Świnoujściu OT Logistics
Szczecińska firma OT Logistics złożyła formalne odwołanie od negatywnej dla OT Logistics decyzji władz Czarnogóry w sprawie przetargów na dwie spółki. Jednocześnie nasza firma podtrzymuje chęć współpracy z rządem Czarnogóry przy rozwoju Portu w Barze.

Grupa OT Logistics otrzymała oficjalną informację od władz Czarnogóry o anulowaniu przetargów na sprzedaż udziałów w Luka Bar AD, operatora portu w Barze, oraz kolejowym przewoźniku AD Montecargo. OT Logistics uważa, że oferta spółki na zakup w/w udziałów w pełni pokrywa się z celami oraz warunkami przetargu i w związku z tym złożyła odwołanie od decyzji czarnogórskiej rady ds. prywatyzacji. W dokumencie spółka wyraziła gotowość wznowienia rozmów z rządem Czarnogóry w sprawie rozwoju portu w Barze.

OT Logistics jest zaskoczone decyzją Rady ds. Prywatyzacji, zwłaszcza w świetle zakończonych niedawno negocjacji z komisją przetargową. Zarząd OT Logistics uważa, że jej oferta odpowiada wszystkim celom i warunkom dokumentacji przetargowej, a ponadto uwzględnia stanowiska komisji przetargowej oraz lokalnych związków zawodowych. Spółka złożyła formalne odwołanie od decyzji władz Czarnogóry.

Zarząd OT Logistics wierzy, że władze Czarnogóry są gotowe na współpracę i partnerstwo z inwestorami z Unii Europejskiej. W związku z tym jest gotowy wznowić rozmowy z rządem Czarnogóry w celu wypracowania skutecznych rozwiązań zmierzających do rozwoju portu w Barze w interesie Czarnogóry, jej obywateli, społeczności lokalnej, pracowników portu oraz mniejszościowych akcjonariuszy.

- Mamy nadzieję, że OT Logistics będzie uczestniczyło w rozwoju portu w Barze oraz AD Montecargo,” powiedział wiceprezes OT Logistics Piotr Ambrozowicz. -Uważamy, ze potencjał grupy OTL oraz planowany program inwestycyjny mogą wygenerować synergie z korzyścią dla portu w Barze, rynku przewozów kolejowych oraz dla całej gospodarki Czarnogóry.

W marcu Grupa OT Logistics zakończyła negocjacje z rządem Czarnogóry w sprawie nabycia udziałów w Luka Bar AD oraz AD Montecargo. Uzgodniono, że OT Logistics zapłaci 8.52 mln euro za 30% udział w Luka Bar, operatora portu w Barze, oraz 2,5 mln euro za 51% udział w AD Montecargo. OTL zobowiązał się do przeprowadzenia programów inwestycyjnych w obu spółkach na łączną kwotę ok. 17,45 mln euro, do utrzymania zatrudnienia oraz przestrzegania zapisów obowiązujących układów zbiorowych, w tym m. in. podniesienie płacy minimalnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński