Nasi gimnazjaliści najsłabsi w okręgu. Najgorzej poszła im matematyka

Małgorzata Klimczak
Największe trudności sprawiły uczniom zadania sprawdzające wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej, a także zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.
Największe trudności sprawiły uczniom zadania sprawdzające wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej, a także zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego. Archiwum
Uczniowie szkół gimnazjalnych w naszym województwie uzyskali niższy wynik niż średnia krajowa.

Do egzaminu gimnazjalnego w województwie zachodniopomorskim w kwietniu przystąpiło 15 809 uczniów III klasy gimnazjum. Znamy już wyniki.

Uczniowie za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 64,86% punktów (w kraju 68 %), z matematyki bardzo słabo bo tylko 43,93% (w kraju 47 %). Za rozwiązanie zadań z historii i wiedzy o społeczeństwie gimnazjaliści uzyskali średnio 56,63% punktów (59 % w kraju).

Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, a w części matematyczno-przyrodniczej - odrębne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii.

W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zestawy zadań z języka obcego nowożytnego albo tylko na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

- Na podstawie wyników tegorocznego egzaminu można stwierdzić, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami wymagającymi wyszukania informacji w różnych tekstach kultury występujących w arkuszu z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie - komentuje Zofia Hryhorowicz, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu. - Z matematyki wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z tekstu i rysunku, a z przedmiotów przyrodniczych - umiejętnością interpretowania danych przedstawionych na wykresie.

Na podstawie wyników tegorocznego egzaminu można wskazać również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej. Trudność sprawiły uczniom zadania sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.

Uczniowie otrzymają świadectwa 27 czerwca.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Ble ble

Ale analiza..kazda szkola przyjmuje bo miejsca są..czesc woj.obniza wyniki i od dawna wiadomo dlaczego

A
Ant-ek

To efekt braku powiązania wynagrodzeń nauczycielskich z wynikami osiąganymi przez ich uczniów. Niby oczywiste i stosunkowo łatwe organizacyjnie do wdrożenia. Ale taka inicjatywa ze strony nauczycieli na pewno nie będzie miała miejsca, bo przecież wtedy trzeba byłoby się bardziej starać i wkładać nieco więcej sił i serca w prowadzone zajęcia. Niestety nauczyciele to jedna z nielicznych grup zawodowych, która nie w przeciwieństwie do innych aktywnych zawodowo, praktycznie nie podlega stałej presji związanej z wynikami pracy, akordem, rywalizacją itp. Dla nich to dobrze, pewien komfort i luz, dla uczniów nieco gorzej. Zwłaszcza, jak widać, w naszym okręgu.