Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasi gimnazjaliści najsłabsi w okręgu. Najgorzej poszła im matematyka

Małgorzata Klimczak
Największe trudności sprawiły uczniom zadania sprawdzające wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej, a także zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.
Największe trudności sprawiły uczniom zadania sprawdzające wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej, a także zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego. Archiwum
Uczniowie szkół gimnazjalnych w naszym województwie uzyskali niższy wynik niż średnia krajowa.

Do egzaminu gimnazjalnego w województwie zachodniopomorskim w kwietniu przystąpiło 15 809 uczniów III klasy gimnazjum. Znamy już wyniki.

Uczniowie za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 64,86% punktów (w kraju 68 %), z matematyki bardzo słabo bo tylko 43,93% (w kraju 47 %). Za rozwiązanie zadań z historii i wiedzy o społeczeństwie gimnazjaliści uzyskali średnio 56,63% punktów (59 % w kraju).

Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, a w części matematyczno-przyrodniczej - odrębne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii.

W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zestawy zadań z języka obcego nowożytnego albo tylko na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

- Na podstawie wyników tegorocznego egzaminu można stwierdzić, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami wymagającymi wyszukania informacji w różnych tekstach kultury występujących w arkuszu z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie - komentuje Zofia Hryhorowicz, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu. - Z matematyki wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z tekstu i rysunku, a z przedmiotów przyrodniczych - umiejętnością interpretowania danych przedstawionych na wykresie.

Na podstawie wyników tegorocznego egzaminu można wskazać również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej. Trudność sprawiły uczniom zadania sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.

Uczniowie otrzymają świadectwa 27 czerwca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński