Narzucona taryfa

Wioletta Mordasiewicz, 15 marca 2006 r.Zaktualizowano 
Klienci telefonii komórkowej powinni na bieżąco śledzić rachunki. Chodzi o to, aby operator nie zaskoczył ich samowolną zmianą taryfy, tak jak to miało miejsce w przypadku PTK-Centertel.
Klienci telefonii komórkowej powinni na bieżąco śledzić rachunki. Chodzi o to, aby operator nie zaskoczył ich samowolną zmianą taryfy, tak jak to miało miejsce w przypadku PTK-Centertel. Emilia Chanczewska
Stargardzianin od kilku miesięcy toczy boje z operatorem sieci komórkowej, który bez jego zgody zmienił mu taryfę za korzystanie z telefonu. Schody zaczęły się wtedy, gdy z tego powodu abonent zażądał zerwania umowy.

Najpierw były telefony od przedstawicieli PTK-Centertel. Zachęty do przejścia na nową taryfę i symulacja kosztów. Ale mieszkaniec Stargardu nie zdecydował się na zmianę. Operator tego nie uwzględnił. W listopadzie ubiegłego roku w miejsce taryfy "Jedna idea 100" uruchomił mu inną - "Twój plan - 50 wszyscy i na wszystko i 50 zł internet".

Walka o starą taryfę

Abonent nie był zadowolony z nowej usługi. Wiele razy prosił o przywrócenie dotychczasowej taryfy. Bezskutecznie. W końcu nie wytrzymał i postanowił zerwać umowę. Myślał, że kłopoty z operatorem ma za sobą. Bynajmniej.

- Brakuje mi już sił - mówi zdenerwowany stargardzianin. - Już czwarty miesiąc jest mi naliczana opłata za Internet, którego nie zamówiłem i który zresztą nie działa. Przez pierwsze dni obowiązywania nowej taryfy miałem jeszcze cierpliwość i odchodziłem od domu na 500 metrów, żeby skorzystać z bezprzewodowego internetu. Potem dałem sobie spokój. Do tej pory pomimo próśb zmiany taryfy, a potem zerwania umowy dalej jest mi naliczana opłata.

Chcą nałożyć karę?

Na reklamację swojego klienta operator nie odpowiedział w terminie, a powinien to zrobić w ciągu 30 dni. W związku z tym jest zobligowany, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, uznać wolę abonenta i przychylić się do jego roszczeń. Po kolejnej interwencji rzecznika praw konsumenta, PTK Centertel postanowił wziąć ten fakt pod uwagę i przyznał się do zmiany planu taryfowego bez akceptacji klienta.

- Możemy uznać jego roszczenia dotyczące natychmiastowego zerwania umowy - informuje Adam Falencki z Biura Rozwoju Relacji z Abonentami PTK-Centertel. - Ale wraz z naliczeniem opłaty specjalnej, stanowiącej różnicę pomiędzy ceną promocyjną i detaliczną sprzedanego telefonu.

Abonent jest zbulwersowany takim postawieniem sprawy.

- Przecież ta umowa została zerwana z winy operatora! - oburza się. - Pracownicy tej firmy mają jeszcze czelność proponować mi dalsze korzystanie z ich usług! Przecież to oznaczałoby pogodzenie się ze zmianą taryfy! Na pewno tego nie zrobię. Żądam natychmiastowego zerwania umowy bez ponoszenia konsekwencji finansowych!

Koniec w sądzie

PTK-Centertel obstaje przy swoim.

- Nie mamy podstaw do odstąpienia od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów - mówi Joanna Panasiuk - Juchimuk, kierownik Pionu Obsługi Klienta PTK-Centertel. - Mamy jednak nadzieję, że nasza dalsza współpraca będzie przebiegała pomyślnie.

Zdenerwowany mieszkaniec Stargardu jednak szczerze w to wątpi.

- Jak wnioskuję z ich śmiesznego zachowania, ta sprawa zakończy się w sądzie - zapowiada stargardzianin.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3