W przypadku klasycznej naprawy lakierniczej na wgniecenie nakładana jest szpachla, która całkowicie wypełnia wgniecenie a następnie cały element jest malowany. Często występuje konieczność cieniowania koloru na elementy sąsiednie, co w przypadku naprawy po gradobiciu może skończyć się malowaniem całego samochodu. Naprawa lakiernicza jest nie tylko kosztowna, ale także długotrwała. Koszt oczywiście zależny jest od wielkości auta, ale należałoby przygotować się na wydatek rzędu 5-6 tys. złotych oraz brak samochodu przez 3-4 tygodnie.
Serwisy sieci SMART oferują naprawy niewielkich uszkodzeń tapicerki samochodowej (skórzanej i materiałowej), naprawy otarć lakieru, odprysków na szybach, pękniętych plastików a także wgnieceń. Jdnak nie każde wgniecenie możliwe jest do usunięcia. Uzależnione jest to od jego wielkości, typu a czasem nawet od konstrukcji samego samochodu.
Technologie stosowane prze sieć SMART przeznaczone do usuwania niewielkich wgnieceń karoserii polegają na wypychaniu lub wyciąganiu blachy bez konieczności uszkadzania powłoki lakierniczej. Jedna z tych technologii to metoda PDR (Paintless Dent Removal), która polega na wypychaniu wgniecenia od wewnątrz specjalistycznymi narzędziami wprowadzanymi w dostępne szczeliny lub otwory technologiczne.
Inny sposób naprawy karoserii, to metoda wyciągania. Polega ona na zastosowaniu specjalnego urządzenia (Pullera), które ciągnie przymocowany do blachy uchwyt. Pojedyncze wgłębienie specjalista jest w stanie zniwelować w czasie 15-20 minut. Usunięcie szkód spowodowanych przez gradobicie zajmie więc profesjonalnemu zakładowi nie dłużej niż 2 dni.
Największą zaletą metod usuwania wgnieceń metodami PDR i Pullerem jest jednak brak konieczności szpachlowania i lakierowania pojazdu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?