Naprawa karoserii po gradobiciu

(WF)
Naprawa karoserii przy pomocy Pullera
Naprawa karoserii przy pomocy Pullera Smart Plus
W okresie wiosenno-letnim zdarzają się burze z gradobiciem, które jest zagrożeniem dla karoserii. Co możemy zrobić z autem, które ucierpiało na skutek takich opadów? Według sieci warszatów SMARTplus radą są technologie PDR i Puller.

W przypadku klasycznej naprawy lakierniczej na wgniecenie nakładana jest szpachla, która całkowicie wypełnia wgniecenie a następnie cały element jest malowany. Często występuje konieczność cieniowania koloru na elementy sąsiednie, co w przypadku naprawy po gradobiciu może skończyć się malowaniem całego samochodu. Naprawa lakiernicza jest nie tylko kosztowna, ale także długotrwała. Koszt oczywiście zależny jest od wielkości auta, ale należałoby przygotować się na wydatek rzędu 5-6 tys. złotych oraz brak samochodu przez 3-4 tygodnie.
Serwisy sieci SMART oferują naprawy niewielkich uszkodzeń tapicerki samochodowej (skórzanej i materiałowej), naprawy otarć lakieru, odprysków na szybach, pękniętych plastików a także wgnieceń. Jdnak nie każde wgniecenie możliwe jest do usunięcia. Uzależnione jest to od jego wielkości, typu a czasem nawet od konstrukcji samego samochodu.

Technologie stosowane prze sieć SMART przeznaczone do usuwania niewielkich wgnieceń karoserii polegają na wypychaniu lub wyciąganiu blachy bez konieczności uszkadzania powłoki lakierniczej. Jedna z tych technologii to metoda PDR (Paintless Dent Removal), która polega na wypychaniu wgniecenia od wewnątrz specjalistycznymi narzędziami wprowadzanymi w dostępne szczeliny lub otwory technologiczne.
Inny sposób naprawy karoserii, to metoda wyciągania. Polega ona na zastosowaniu specjalnego urządzenia (Pullera), które ciągnie przymocowany do blachy uchwyt. Pojedyncze wgłębienie specjalista jest w stanie zniwelować w czasie 15-20 minut. Usunięcie szkód spowodowanych przez gradobicie zajmie więc profesjonalnemu zakładowi nie dłużej niż 2 dni.
Największą zaletą metod usuwania wgnieceń metodami PDR i Pullerem jest jednak brak konieczności szpachlowania i lakierowania pojazdu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie