Tylko wyjątkowe niedbalstwo urzędników mogłoby spowodować, że miasto nie otrzyma obiecanych 60 mln złotych.
- Mieszkam na os. Słonecznych, a pracuję w centrum - mówi Wacław Zawadzki, informatyk. - Szlag trafia mnie dwa razy dziennie, jak jadę samochodem. Zawieszenie mam już w proszku przez te dziury i koleiny. Kiedy w końcu ktoś pomyśli o remoncie?
O remoncie na razie nikt nie myśli, skoro zaplanowana jest gruntowna przebudowa. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogranicza się tylko do frezowania zwałkowanego asfaltu, czyli zdzierania go do jednej płaszczyzny i bieżącego łatania co większych dziur. Kierowcy narzekają, że najgorzej jest przed światłami, jak pada deszcz. W koleinach gromadzi się woda i auto podczas hamowania traci przyczepność.
Etap II
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Remont rozpocznie się bowiem przyszłym roku.
- Kompletujemy dokumentację. Przypuszczamy, że trzeba będzie ją złożyć w ministerstwie pod koniec roku. Będziemy przygotowani - mówi Elżbieta Turska, wicedyrektor wydziału inwestycji miejskich. - Pieniądze może dostaniemy w połowie przyszłego roku.
Po przebudowie ulica będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Do tego dochodzą dwie jezdnie wspomagające i trzy wiadukty. Pierwszy etap przebudowy mamy za sobą. Rozpoczął się w 2003 roku, w jego ramach zbudowano jezdnie wspomagające i wiadukt w rejonie Międzynarodowych Targów Szczecińskich.
Drugi etap, to dalsza przebudowa ulicy aż do skrzyżowania z ulicami Wiosenną i Łuinową. Wymienione zostaną wszystkie podziemne instalacje, a jezdnia będzie obniżona o jakieś 4 - 4,5 metra. Nad tymi drogami powstaną wiadukty, dzięki którym będą bezkolizyjne skrzyżowania. Zbudowane zostaną na przedłużeniu ulic Wiosennej i Jasnej. Każdy z wiaduktów ma mieć chodniki i ścieżkę rowerową.
Etap III
Kolejna część remontu, to przebudowa drogi o długości 2,4 km. Nowe jezdnie będą aż do skrzyżowania z ul. Pomorską. Zmodernizowane będzie również to skrzyżowanie.
- Z naszych wyliczeń wynika, że potrzeba nam 66 mln złotych - mówi Tadeusz Żabiński, dyrektor wydziału inwestycji miejskich. - Bez pomocy Unii Europejskiej trudno byłoby zrobić tę przebudowę.
Roboty będą trwały co najmniej 3 lata. Ruch w tym czasie nie powinien być mocno utrudniony, istnieją przecież jezdnie wspomagające.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?