– Od następnego tygodnia noszenie maseczek nie będzie już obowiązkowe w żadnym przypadku podczas podróży lotniczych. Dostosowujemy w ten sposób nasze przepisy do tych obowiązujących w Europie w zakresie transportu publicznego – powiedział Patrick Ky, dyrektor zarządzający EASA, cytowany w komunikacie. – Dla pasażerów i załóg lotniczych: to duży krok naprzód w normalizacji podróży lotniczych – dodał.
Duże zmiany na lotniskach od 16 maja. Jak będzie wyglądała podróż samolotem?
Jednocześnie podkreślił, że pasażerowie powinni zachowywać się "odpowiedzialnie i szanować wybory innych". – Pasażer, który kaszle i kicha, powinien zdecydowanie rozważyć założenie maski na twarz, aby uspokoić osoby siedzące w pobliżu – dodał.
Z kolei dyrektor ECDC, Andrea Ammon, cytowana w komunikacie dodała, że "chociaż obowiązkowe noszenie maski we wszystkich sytuacjach nie jest już zalecane, należy pamiętać, że obok dystansu fizycznego i dobrej higieny rąk jest to jedna z najlepszych metod ograniczania transmisji". – ECDC będzie nadal współpracować z naszymi kolegami z EASA, aby regularnie oceniać i zmieniać zalecenia w razie potrzeby – wyjaśniła.
Od kiedy brak maseczek w samolotach i dla kogo?
Nowe zalecenia dotyczące noszenia masek na twarz będą obowiązywać od poniedziałku, 16 maja 2022 r. Jednocześnie poinformowano, że "po tej dacie przepisy dotyczące masek w szczególności będą się różnić w zależności od linii lotniczej".
Jak wyjaśniono, loty do lub z miejsca docelowego, w którym nadal wymagane jest noszenie masek w transporcie publicznym, powinny nadal zachęcać do noszenia masek. Ponadto pasażerowie podatni na zagrożenia również powinni nosić maseczkę, niezależnie od przepisów – najlepiej maseczkę typu FFP2/N95/KN95, która zapewnia wyższy poziom ochrony niż standardowa maska chirurgiczna – wskazano.
Koniec z noszeniem maseczek na lotniskach. Co mówią nowe przepisy?
W rekomendacji dodano także zalecenia dla lotnisk, które, powinny odejść od obowiązkowego stosowania dystansu i zastosować „podejście pragmatyczne”. przede wszystkim w sytuacji, w której zwiększona liczba pasażerów może spowodować zwiększone kolejki i zatory, a także negatywnie wpłynąć na płynność odprawy i innych elementów podróży.
Co dalej z wypełnianiem formularzy lokalizacyjnych?
EASA przedstawiła także rekomendacje dotyczące formularzy lokalizacyjnych, z których, jak podano i tak w ostatnim czasie rezygnuje mnóstwo krajów UE. Jak wskazano, choć obowiązek ten został w większości krajów zawieszony, to linie lotnicze powinny dalej utrzymywać systemy zbierania danych o pasażerach w pełnej gotowości na wypadek, gdyby pojawił się kolejny wariant koronawirusa.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?