Chodzi o ponad ośmiusetmetrowy odcinek ulicy Hożej, między ulicami Bogumińską a Łączną. Piotr Krzystek, prezydent Szczecina w czasie spotkania z mieszkańcami północnych osiedli mówił o tym, że ulica będzie przebudowana w 2017 roku. Wiadomo, że będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Dla pieszych przewidziano chodnik, a dla rowerzystów drogę, czyli coś, czego obecnie nie ma.
- To krótki odcinek, ale ważny - powiedział Piotr Krzystek. Dlaczego? Wówczas na znaczeniu zyska dwujezdniowa ulica Królewskiego i fragment ulicy Warcisława aż do Przyjaciół Żołnierza. Pojazdy jadące z Polic będą mogły od razu skręcić w prawo, w ul. Hożą, następnie ul. Łączną, by skorzystać z arterii miejskiej i tym samym minąć korki na ulicach Obotryckiej, Wilczej i Sczanieckiej.
- O szczegółach co do modernizacji będzie można mówić dopiero w momencie przygotowywania projektu na modernizację ulicy. Na to zadanie przewidziane jest 9,5 mln zł z czego 500 tys. zł na projekt w przyszłym roku - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu.
Warto także przypomnieć o planach budowy trzeciego etapu Trasy Północnej, który obejmie odcinek od ulicy Łącznej do ul. Szosa Polska i ma być dwujezdniowy. Każda jezdnia ma mieć dwa pasy po 3,5 m szerokości, pośrodku na pasie zieleni o szerokości 10 m jest wyznaczony teren pod budowę torowiska tramwajowego. Dla pieszych przewidziano chodnik o dwumetrowej szerokości i drogę dla rowerzystów. Gdy powstanie, połączy śródmieście z ul. Szosa Polska w kierunku Polic. Zmieni się dotychczasowy charakter ul. Ostoi-Zagórskiego. - Ulica będzie drogą wewnętrzną wspomagającą, na całej jej długości będą zamontowane ekrany akustyczne - tłumaczy Sylwia Mierzwa z pracowni Transprojekt Gdański.
Ciekawe rozwiązanie projektanci zastosowali na przecięciu TP z ul. Szosa Polska, w tym rejonie miałyby powstać trzy ronda.
Koszt inwestycji jest szacowany na 90 - 100 mln zł.
- Staramy się, aby inwestycja była jak najtańsza, ale nie kosztem jakości, czy jej zakresu - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.
Magistrat nie ukrywa, że liczy na dofinansowanie inwestycji z UE, bez tego byłoby ciężko z jej realizacją. Budowa jest planowana na lata 2018 - 2019.
Znane są też szacunki dotyczące zmniejszenia się ruchu pojadów na ulicy Szosa Polska po wybudowaniu całej TP. Przez ul. Szosa Polska ma przejeżdżać o ponad 40 proc. mniej aut.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?