Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na ulicy Hożej skończą się wertepy. Remont startuje w 2017 roku

Marek Jaszczyński
Dziś przejazd po wertepach tego fragmentu ulicy Hożej jest bardzo karkołomny. Nie ma też chodników
Dziś przejazd po wertepach tego fragmentu ulicy Hożej jest bardzo karkołomny. Nie ma też chodników Andrzej Szkocki
To będzie jeden z najważniejszych remontów, który usprawni komunikację w północnych osiedlach miasta. Początek w 2017 roku.

Chodzi o ponad ośmiusetmetrowy odcinek ulicy Hożej, między ulicami Bogumińską a Łączną. Piotr Krzystek, prezydent Szczecina w czasie spotkania z mieszkańcami północnych osiedli mówił o tym, że ulica będzie przebudowana w 2017 roku. Wiadomo, że będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Dla pieszych przewidziano chodnik, a dla rowerzystów drogę, czyli coś, czego obecnie nie ma.

- To krótki odcinek, ale ważny - powiedział Piotr Krzystek. Dlaczego? Wówczas na znaczeniu zyska dwujezdniowa ulica Królewskiego i fragment ulicy Warcisława aż do Przyjaciół Żołnierza. Pojazdy jadące z Polic będą mogły od razu skręcić w prawo, w ul. Hożą, następnie ul. Łączną, by skorzystać z arterii miejskiej i tym samym minąć korki na ulicach Obotryckiej, Wilczej i Sczanieckiej.

- O szczegółach co do modernizacji będzie można mówić dopiero w momencie przygotowywania projektu na modernizację ulicy. Na to zadanie przewidziane jest 9,5 mln zł z czego 500 tys. zł na projekt w przyszłym roku - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu.

Warto także przypomnieć o planach budowy trzeciego etapu Trasy Północnej, który obejmie odcinek od ulicy Łącznej do ul. Szosa Polska i ma być dwujezdniowy. Każda jezdnia ma mieć dwa pasy po 3,5 m szerokości, pośrodku na pasie zieleni o szerokości 10 m jest wyznaczony teren pod budowę torowiska tramwajowego. Dla pieszych przewidziano chodnik o dwumetrowej szerokości i drogę dla rowerzystów. Gdy powstanie, połączy śródmieście z ul. Szosa Polska w kierunku Polic. Zmieni się dotychczasowy charakter ul. Ostoi-Zagórskiego. - Ulica będzie drogą wewnętrzną wspomagającą, na całej jej długości będą zamontowane ekrany akustyczne - tłumaczy Sylwia Mierzwa z pracowni Transprojekt Gdański.

Ciekawe rozwiązanie projektanci zastosowali na przecięciu TP z ul. Szosa Polska, w tym rejonie miałyby powstać trzy ronda.

Koszt inwestycji jest szacowany na 90 - 100 mln zł.

- Staramy się, aby inwestycja była jak najtańsza, ale nie kosztem jakości, czy jej zakresu - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Magistrat nie ukrywa, że liczy na dofinansowanie inwestycji z UE, bez tego byłoby ciężko z jej realizacją. Budowa jest planowana na lata 2018 - 2019.

Znane są też szacunki dotyczące zmniejszenia się ruchu pojadów na ulicy Szosa Polska po wybudowaniu całej TP. Przez ul. Szosa Polska ma przejeżdżać o ponad 40 proc. mniej aut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński