reklama

Na ul. Miodowej w Szczecinie rowerzyści i piesi mogą się pokłócić [ZDJĘCIA]

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Zaktualizowano 
Stary fragment Miodowej - czytelny podział ciągu pieszo rowerowego na część dla rowerów (czerwony polbruk) i dla pieszych (szary).Nowy fragment Miodowej - cały ciąg w jednym kolorze. Sebastian Wołosz
Chodzi o ciąg rowerowo-pieszy, który wygląda mniej praktycznie niż starsze fragment ulicy. Brakuje jasnego podziału na fragment dla pieszych i cyklistów

Zbudowany od nowa fragment ulicy Miodowej połączy w końcu Warszewo z Osowem w Szczecinie. Inwestycja warta 8 mln zł i opóźniona o dwa miesiące, na dniach ma być oficjalnie oddana do użytku. Nie będzie tam klasycznej ścieżki rowerowej, a cykliści mają korzystać z ciągu pieszo-rowerowego, czyli chodnika.

Radny chciałby wprowadzić zakaz jazdy na rowerze na Syrenich...

- W dokumentacji zostało to zaprojektowane jako ciąg pieszo-rowerowy, który bez problemu może być traktowany jako przedłużenie dotychczasowej ścieżki. Projekt był zresztą szeroko konsultowany z mieszkańcami i w takiej formie został poddany do realizacji - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu.

Tyle, że jest jeden problem. Nowy ciąg pieszo-rowerowy wygląda inaczej niż ten na pozostałej części ulicy Miodowej. Zabrakło wyraźnego podziału na część dla rowerów i część dla pieszych. To może powodować niebezpieczne sytuacje, bo wspólny chodnik jest dość wąski. Na „starej” części Miodowej problem był rozwiązany lepiej, bo część rowerowa była wyznaczona czerwonym polbrukiem, a piesza - szarym. Na nowym cały chodnik jest w jednym kolorze.

Zobaczcie jak to wygląda na zdjęciach

Zdajesz na Kartę Rowerową? Sprawdź, czy znasz te zasady poruszania się rowerem!

Garby i hopki na Twardowskiego. Pierwszy pumptrack powstaje ...

Przebudowa Arkońskiej i Wojska Polskiego na ZDJĘCIACH. Marat...

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Madegos

A zatoczek autobusowych jak nie było tak i nie ma mimo że miejsce na nie jest! Tak samo oznaczenie gdzie chodnik a gdzie ścieżka rowerowa żeby nie było spięć między rowerzystami a pieszymi ! Chyba po to robi się i oznacza znakami ciągi pieszo-rowerowe

r
rowers
2019-05-27T20:11:56 02:00, Gość:

Bo nie ma tam żadnej ścieżki rowerowej! Jest tylko chodnik a rowerzyści jadą po ulicy. Ludzie, nie przesadzajcie, to jest droga o ograniczeniu prędkości do 30 km/h (niektórzy rowerzyści mogliby przekroczyć to ograniczenie) z elementami ograniczenia ruchu, więc rowerzyści powinni czuć się bezpiecznie. Piszę to jako doświadczony cyklista. Rowerzyści to nie piesi, o czym często zapominamy, a jazda chodnikiem to wykroczenie. Poza tym jedyny ruch jaki się będzie odbywał na tej ulicy to ruch o charakterze lokalnym, to nie jest droga tranzytowa.

No tak, autobus będzie jeździł ul. miodową zatrzymując się przy każdej bocznej drodze 3 kategorii - bo nie ma pierwszeństwa przejazdu. Wystarczy jeszcze dołożyć tam rowerzystów na drodze i samochody parkujących na dziko przed Gubałówką i już można być spokojnym że ruch będzie na tyle uspokojony że nawet 3 letnie dziecko bez roweru sobie poradzi na drodze.

A żeby ludzie nie blokowali autami chodników postawi się w przyszłości słupki w gustownym żółtym kolorze.

Po co robić np. wyższe krawężniki skoro szwagier może i na słupkach trochę zarobić a i bardziej swojsko będzie.

Dla mnie Projektant to prawdziwy geniusz. Jak widać po poprzednim wpisie niektórzy doceniają go już za życia...

c
czytelnik
2019-05-27T20:11:56 02:00, Gość:

Bo nie ma tam żadnej ścieżki rowerowej! Jest tylko chodnik a rowerzyści jadą po ulicy. Ludzie, nie przesadzajcie, to jest droga o ograniczeniu prędkości do 30 km/h (niektórzy rowerzyści mogliby przekroczyć to ograniczenie) z elementami ograniczenia ruchu, więc rowerzyści powinni czuć się bezpiecznie. Piszę to jako doświadczony cyklista. Rowerzyści to nie piesi, o czym często zapominamy, a jazda chodnikiem to wykroczenie. Poza tym jedyny ruch jaki się będzie odbywał na tej ulicy to ruch o charakterze lokalnym, to nie jest droga tranzytowa.

Po pierwsze: czy redakcja musi koniecznie w każdej foto galerii umieszczać po 3 takie same lub podobne zdjęcia?

Po drugie: na nowej część ul. Miodowej nie ma wyznaczonej ścieżki rowerowej, tylko strefa ograniczonego ruchu.

Po trzecie: tak jak tu już jedna osoba wspomniała - stara ścieżka została zaprojektowana przez osobę kompletnie pozbawioną wyobraźni. Faktycznie można nabawić się wstrząśnienia mózgu próbując ją jechać i to jest prawdziwy problem. Ja jeżdżę od lat ulicą, bo po tym bublu nie da się normalnie jeździć. Może lepiej, że na nowym odcinku w ogóle jej nie zaprojektowali, bo jak miałoby to być kontynuacją starej ścieżki to faktycznie szkoda byłoby wydawać na to pieniądze.

T
Twoja Stara

Piesi na ulice, rowery na ścieżkę, samochody do garażu.

G
Gość

Najlepszy jest przystanek autobusowy bez zatoczki. Już widzę ciągnący się sznur samochodów do pętli autobusowej. Nowa droga, a na zatoczkę miejsca nie starczyło :)

G
Gość

Z całym szacunkiem, ale stary odcinek nie nadaje się do jazdy rowerem. Ilość zjazdów i skrzyżowań z obniżonymi krawężnikami może powodować wstrząs mózgu, a na samych skrzyżowaniach jest spore ryzyko kolizji. Niestety kierowcy samochodów wyjeżdżających z dróg poprzecznych ignorują rowerzystów (w ciągu roku trzykrotnie udało mi się jej uniknąć). Od tamtej pory wolę jeździć drogą. Ruch nie jest tak duży, by rower na jezdni był problemem.

G
Gość

Jak zwykle, 8 milionów, ale bubel musi być, bo inaczej nie byłby to Szczecin.

G
Gość

debilizm na potęgę z tymi nasranymi co kilka metrów znakami

G
Gość

Piękno Bangladeszu polega na jednoczesnym ruchu koni, wołów , rikszy, samochodów, ludzi i rowerów na 2 metrach szerokości . Kto nie był i nie widział niech żałuje .

j
jan

I jak zwykle krzywe znaki...

G
Gość

I tam wszystkie chodniki bedą zastawione przez parkujące na nich samochody , więc o co ten spór ?

B
Bretune

Namalujcie widoczną linię rozgraniczająca pas chodnika od ścieżki rowerowej , a na ścieżce rowerowej co 50m symbol roweru! Tak będzie najszybciej i najtaniej bo chyba nikt nie wieży że polbruk będą przekładać w innym kolorze...

G
Gość

Bo nie ma tam żadnej ścieżki rowerowej! Jest tylko chodnik a rowerzyści jadą po ulicy. Ludzie, nie przesadzajcie, to jest droga o ograniczeniu prędkości do 30 km/h (niektórzy rowerzyści mogliby przekroczyć to ograniczenie) z elementami ograniczenia ruchu, więc rowerzyści powinni czuć się bezpiecznie. Piszę to jako doświadczony cyklista. Rowerzyści to nie piesi, o czym często zapominamy, a jazda chodnikiem to wykroczenie. Poza tym jedyny ruch jaki się będzie odbywał na tej ulicy to ruch o charakterze lokalnym, to nie jest droga tranzytowa.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3