Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na północy Szczecina powstaje centrum logistyczne. Czy tiry zablokują ulice? Są obawy mieszkańców

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Przy ulicy Druckiego-Lubeckiego powstaje duże centrum logistyczne. To oznacza więcej tirów na ulicach. - A wraz z nimi korki i niebezpieczne sytuacje - martwią się mieszkańcy północnych osiedli miasta.

Chodzi szczególnie o węzeł między ulicami Druckiego-Lubeckiego, Stalmacha, Rugiańska. Jezdnie już dziś są często zakorkowane, a każdy kolejny samochód ciężarowy oznacza kolejne kłopoty.

- W związku z budową dwóch hal centrum logistycznego 7R Park Szczecin przy ul. Druckiego-Lubeckiego mieszkańcy północnych dzielnic Szczecina obawiają się, że nowe centrum logistycznego wygeneruje duży ruch samochodów ciężarowych, który jeszcze bardziej utrudni ruch pojazdów w obszarze ulic Druckiego-Lubeckiego, Pawła Stalmacha, Rugiańska - wyjaśnia radny Mirosław Żylik.

Proponuje, aby miejscy urzędnicy przeanalizowali zmianę organizacji ruchu w obrębcie tych ulic, która poprawiłaby bezpieczeństwo pieszych i płynność przejazdu samochodów.

- Obecny układ drogowy w obrębie tych trzech ulic już teraz nie zapewnia bezpieczeństwa pieszym i płynnego przejazdu pojazdów. Sytuacja znacznie się pogorszy po całkowitym uruchomieniu centrum logistycznego - uzasadnia.

Miejscy urzędnicy przyznają, że problem jest, choć ulice są dobrze oznaczone pod kątem bezpieczeństwa pieszych.

- Istniejące oznakowanie przejść dla pieszych jest prawidłowe i zawiera elementy dodatkowe, które znacznie poprawiają widoczność i bezpieczeństwo pieszego- zapewnia Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina.

Przyznaje, że jedynym rozwiązaniem na uniknięcie kolejnych korków, byłaby przebudowa dróg w tym rejonie.

- Zwiększenie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przepustowości może odbyć się wyłącznie poprzez przebudowę całego układu drogowego, który w obecnym kształcie staje się niewydolny w stosunku do przewidywanego natężenie ruchu w związku z powstawaniem kolejnych podmiotów gospodarczych generujących ruch pojazdów ciężkich w tym rejonie - mówi.

Ale pieniędzy na to na razie nie ma, a inwestor hal nie był do takiej przebudowy zobowiązany.

31 marca 2020 roku wydano decyzję zatwierdzająca projekt projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na rozbiórkę budynku biurowego oraz budowę dwóch hal magazynowych, budynku wartowni, zbiornika przeciwpożarowego z pompownią, układu komunikacji wewnętrznej wraz z urządzeniami budowlanymi w ramach budowy Parku Logistycznego w Szczecinie.

- Zatwierdzony tą decyzją projekt budowlany nie obejmował rozwiązań układu drogowego w obrębie tych trzech ulic - dodaje Wacinkiewicz.

Na osłodę pozostaje prowadzone postępowanie administracyjne w sprawie pozwolenia na przebudowę układu drogowego w rejonie skrzyżowania Druckiego-Lubeckiego i ks. Blizińskiego.

Na którym miejscu wśród 10 najbardziej zakorkowanych małych europejskich metropolii jest Szczecin? Ile czasu tracimy stojąc w korkach. Które polskie miasto otwiera ranking? Sprawdź na kolejnych slajdach >>>

Szczecin wysoko na liście najbardziej zakorkowanych miast w ...

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński