Chodzi szczególnie o węzeł między ulicami Druckiego-Lubeckiego, Stalmacha, Rugiańska. Jezdnie już dziś są często zakorkowane, a każdy kolejny samochód ciężarowy oznacza kolejne kłopoty.
- W związku z budową dwóch hal centrum logistycznego 7R Park Szczecin przy ul. Druckiego-Lubeckiego mieszkańcy północnych dzielnic Szczecina obawiają się, że nowe centrum logistycznego wygeneruje duży ruch samochodów ciężarowych, który jeszcze bardziej utrudni ruch pojazdów w obszarze ulic Druckiego-Lubeckiego, Pawła Stalmacha, Rugiańska - wyjaśnia radny Mirosław Żylik.
Proponuje, aby miejscy urzędnicy przeanalizowali zmianę organizacji ruchu w obrębcie tych ulic, która poprawiłaby bezpieczeństwo pieszych i płynność przejazdu samochodów.
- Obecny układ drogowy w obrębie tych trzech ulic już teraz nie zapewnia bezpieczeństwa pieszym i płynnego przejazdu pojazdów. Sytuacja znacznie się pogorszy po całkowitym uruchomieniu centrum logistycznego - uzasadnia.
Miejscy urzędnicy przyznają, że problem jest, choć ulice są dobrze oznaczone pod kątem bezpieczeństwa pieszych.
- Istniejące oznakowanie przejść dla pieszych jest prawidłowe i zawiera elementy dodatkowe, które znacznie poprawiają widoczność i bezpieczeństwo pieszego- zapewnia Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina.
Przyznaje, że jedynym rozwiązaniem na uniknięcie kolejnych korków, byłaby przebudowa dróg w tym rejonie.
- Zwiększenie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przepustowości może odbyć się wyłącznie poprzez przebudowę całego układu drogowego, który w obecnym kształcie staje się niewydolny w stosunku do przewidywanego natężenie ruchu w związku z powstawaniem kolejnych podmiotów gospodarczych generujących ruch pojazdów ciężkich w tym rejonie - mówi.
Ale pieniędzy na to na razie nie ma, a inwestor hal nie był do takiej przebudowy zobowiązany.
31 marca 2020 roku wydano decyzję zatwierdzająca projekt projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na rozbiórkę budynku biurowego oraz budowę dwóch hal magazynowych, budynku wartowni, zbiornika przeciwpożarowego z pompownią, układu komunikacji wewnętrznej wraz z urządzeniami budowlanymi w ramach budowy Parku Logistycznego w Szczecinie.
- Zatwierdzony tą decyzją projekt budowlany nie obejmował rozwiązań układu drogowego w obrębie tych trzech ulic - dodaje Wacinkiewicz.
Na osłodę pozostaje prowadzone postępowanie administracyjne w sprawie pozwolenia na przebudowę układu drogowego w rejonie skrzyżowania Druckiego-Lubeckiego i ks. Blizińskiego.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?