Przebudowa i rozbudowa MTiK
Prace rozpoczęły się ponad pół roku temu.
- Wykonana została już konstrukcja zewnętrznych ścian żelbetowych łącznika. Gotowy jest również wieniec obwodowy, na którym oparta będzie konstrukcja stropu budynku. Aktualnie w łączniku prowadzone są prace przy wykonywaniu żelbetowej antresoli wraz z podwieszaną klatką schodową - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Prace toczą się także w starej części muzeum oraz na budynku kamienicy. Na przełomie lutego i marca rozpocznie się remont posadzki prawej nawy hali istniejącego muzeum. Wewnątrz kamienicy wykonywana jest konstrukcja stropu ostatniej kondygnacji budynku. Trwa również montaż instalacji sanitarnych. Przeprowadzono również rozbiórki starej więźby dachowej, w miejsce której pojawi się nowa konstrukcja.
Zieliński dodaje, że jednym z dodatkowych etapów robót będzie wymiana konstrukcji więźby dachowej kamienicy.
- Projekt remontu pierwotnie zakładał odbudowę i wzmocnienie drewnianej konstrukcji dachu. Jak się jednak okazało, konstrukcja więźby nie nadawała się do ponownego wykorzystania. Jej elementy w przeważającej większości wykazały skorodowanie biologiczne, niebezpieczne pęknięcia, degradację i osłabienie ze względu na owady oraz ponadnormatywne odkształcenia i braki - wyjaśnia rzecznik. - Taki stan konstrukcji zagrażał bezpieczeństwu podczas prac remontowych oraz w późniejszym użytkowaniu obiektu. Po wnikliwych ekspertyzach i sporządzeniu oceny technicznej podjęto decyzję o wymianie konstrukcji na nową, która zostanie wykonana z zachowaniem i odtworzeniem historycznego układu i kształtu dachu wraz z jego elementami architektonicznymi, na co wyraził zgodę Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Przebudowa i rozbudowa MTiK. O inwestycji
W ramach inwestycji zaplanowano adaptację istniejącej kamienicy na potrzeby Muzeum Techniki i Komunikacji oraz rozbudowę o łącznik pomiędzy kamienicą a obecnym budynkiem muzeum.
Zakres szczegółowy prac obejmuje:
- rozbudowę muzeum o łącznik pomiędzy istniejącym obiektem muzeum a istniejącą kamienicą zlokalizowaną przy ul. Niemierzyńskiej 18A;
- remont i przebudowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku kamienicy na potrzeby muzeum;
- dostosowanie części prawej nawy budynku Muzeum Techniki i Komunikacji w zakresie niezbędnym do zaprojektowania połączenia tego budynku z nowym budynkiem łącznika oraz wymiana i remont posadzki prawej nawy muzeum;
- przebudowę infrastruktury technicznej w zakresie związanym z projektowaną rozbudową.
ZOBACZ WIZUALIZACJE:
W łączniku znajdzie się wejście do muzeum, szatnie, recepcja, a także strefa ekspozycyjna. Przebudowana kamienica włączona zostanie do powierzchni funkcjonalnej muzeum. Będzie mieścić funkcje ekspozycyjne i administracyjne.
Znajdą się w niej m.in. sale edukacyjne, sala konferencyjna oraz czytelnia. Łącznik, jak i kamienica dostosowane zostaną do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „EBUD” – Przemysłówka Spółka z o.o. Koszt to ponad 18 mln zł. Inwestycja powinna być gotowa w IV kwartale 2021 roku. Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
CZYTAJ TEŻ: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie otrzymało wyróżnienie za wystawę o marce Stoewer. Zobacz zdjęcia!
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?