Motoryzacja może zmniejszyć smog w miastach? Debata "Zielona Energia" GS24.pl, Głosu Szczecińskiego i naszych partnerów

OPRAC.:
Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Na debatę zaprasza Kamil Mielcarek, Volvo Auto Bruno
Na debatę zaprasza Kamil Mielcarek, Volvo Auto Bruno
Auta hybrydowe i elektryczne mają być remedium na smog, zanieczyszczone powietrze? To jedno z pytań, jakie zadaje sobie wiele osób rozważających na temat ekologii.

DEBATA "ZIELONA ENERGIA"

Zapraszamy na ekodebatę GS24.pl i Głosu Szczecińskiego oraz naszych partnerów. Transmisja na GS24.pl i na FB w piątek, 26 lutego o godz. 12!

WIDEO: Na debatę zaprasza Kamil Mielcarek, Volvo Auto Bruno


65 proc. mieszkańców Polski jest skłonnych zastąpić własny samochód na rzecz bardziej ekologicznego (elektrycznego) w celu ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w swoim mieście. Tak wynika z badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski dot. jakości powietrza, przeprowadzonego w listopadzie 2020 r. dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Pod koniec grudnia 2020 r. po polskich drogach jeździło 18 875 elektrycznych samochodów osobowych, z których 53% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 10 041 szt., a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 8 834 szt. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w analizowanym okresie zwiększył się do 839 szt. W dalszym ciągu rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec grudnia osiągnęła liczbę 8 941 szt. Tak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Troska o środowisko jest jednym z największym wyzwań współczesnego świata. Nowoczesne przedsiębiorstwa próbują robić to na różne sposoby. Na naszych oczach powstają elektrownie wiatrowe, na budynkach montowane są panele fotowoltaiczne, na ulice wyjeżdżają auta hybrydowe i elektryczne.

Wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec grudnia w Polsce funkcjonowały 1 364 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (2 641 punktów). 33% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W grudniu uruchomiono 40 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (109 punktów).

- Biorąc pod uwagę wzrost liczby pojazdów bateryjnych i hybryd plug-in w 2020 roku można zakładać, że w najbliższych latach ich rejestracje osiągną poziom kilkunastu – a może nawet kilkudziesięciu tysięcy sztuk. Jednakże, aby to założenie stało się faktem, niezbędne jest – co podkreślaliśmy już wielokrotnie – znacznie większe wsparcie oraz uproszczenie procedury zakupu takiego pojazdu. Absolutnie kluczowy jest również rozwój sieci stacji ładowania.

  • Czy auta elektryczne to remedium na smog i zanieczyszczenie powietrza?
  • Jak firmy motoryzacyjne dbają o edukację ekologiczną?

Na te i wiele innych pytań postaramy się znaleźć odpowiedź podczas ekodebaty GS24.pl i Głosu Szczecińskiego oraz naszych partnerów. Transmisja na GS24.pl i na FB w piątek, 26 lutego o godz. 12!

Uczestnikami będą przedstawiciele firm zajmujących się fotowoltaiką, pozyskiwaniem energii wiatrowej, produkcją aut elektrycznych:

  • Volvo Auto Burno,
  • ICS Solar,
  • Global Wind Service

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie