217 czołgów czyli ponad 9700 ton - taki ciężar miały wyburzone element starego Mostu Cłowego. Nowe, stalowe przęsła obiektu płynęły do Szczecina na pontonie o wyporności 10 000 t. Były to 24 segmenty, połączone w dwa wielkości 14 x 100 metrów .
A jak prezentuje się Most Cłowy w liczbach? 822 tony stali zużytej zostało do wytworzenia ustroju nośnego. Zamontowano ponad 34 tysiące sztuk sworzni do połączenia go z betonem, którego jest więcej niż zmieściłoby się do basenu olimpijskiego, bo prawie 2400 metrów sześciennych. Do tego 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej.
Przypominamy, że w maju 2016 roku awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, wykonanej pomiędzy belkami. Zniszczeniu uległa część cięgien w przęśle od strony centrum, pasmo po stronie południowej. Dodatkowo stwierdzono zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej.
Zobacz także:
Nocne próby obciążeniowe Mostu Cłowego [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?