Nowe stalowe przęsła obiektu płynęły na pontonie o wyporności 10 000 t., tym samym który użyty został podczas rozbiórki starego mostu.
Most Cłowy wystartował z portu w Gdyni w swoją podróż do Szczecina.
Proces nasunięcia przęseł będzie trwać około półtora dnia. Od 15 maja rozpocznie się nasuwanie drugiego segmentu. Po zakończeniu tak zwanej nasuwki, przęsła zostaną ze sobą połączone. Ich spawanie potrwa do końca maja.
Umowa z firmą Vistal Gdynia S.A. została podpisana 5 września ubiegłego o roku na kwotę 18 679 527 zł . Pełna przejezdność mostu ma być umożliwiona do 31 lipca 2017 roku. Nowa konstrukcja powstaje po tym jak 30 maja 2016 roku doszło do potężnej awarii starego mostu.
Most Cłowy zlokalizowany nad rzeką Regalicą został oddany do użytku w 1960 r. Powstał na miejscu starego mostu stalowego, zniszczonego podczas wojny.
Ostatni remont mostu rozpoczął się pod koniec listopada 2008 roku. Środkowe, podwieszone przęsło nie było naprawiane od kwietnia 1960 roku, kiedy most został oddany do eksploatacji.
Zobacz również:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?