Czytelnicy nie kryją emocji, dzwoniąc do redakcji w sprawie budowy, na której nie widzą postępu prac.
- Dlaczego dzieci osób z prawobrzeża muszą po 10 godz. w szkole siedzieć? Bo my, rodzice, stoimy w korkach rano i po południu, a na remontowanej trasie tramwajowej nic się od tygodnia nie dzieje i pewnie przez najbliższy czas dziać się nie będzie. Czy nie można tych pachołków przesunąć i dać ludziom spokojnie do pracy dojechać! - mówi pani Agnieszka, Czytelniczka.
Opóźnienie w pracach spowodowało nieoczekiwane odkrycie na placu budowy.
- Na trasie odkryliśmy cztery stare przyczółki mostowe w okolicach mostu portowego - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie.
Konieczne było przeliczenie niwelety przez projektantów, czyli punktów wysokościowych posadowienia torowiska.
- Otrzymaliśmy już niweletę, jest obecnie sprawdzana przez geodetę. Jeżeli będzie w porządku, wykonawca przystąpi do robót zasadniczych - tłumaczy Krystyna Gawrońska, zastępca prezesa TS ds. inwestycji.
Od Basenu Górniczego do estakady pomorskiej trwają prace przy rozbiórce fundamentów pod słupy trakcyjne i pod układanie kabli.
- Od wczoraj na torowisku pracują dwie maszyny ze spółki PKP Energetyka do kruszenia fundamentów - mówi prezes Wawrzyniak.
Nasza redakcja otrzymałał zapewnienie, że w ciągu tygodnia prace rozpoczną się na całej długości. Tym samym nie ma co liczyć na uwolnienie pasów jezdni.
- Zdaję sobie sprawę z utrudnień, ale prace lada dzień ruszą pełną parą - zapewnia prezes Wawrzyniak. - Nie chcemy dezorientować kierowców dlatego utrzymujemy tymczasową organizację ruchu - mówi Krystyna Gawrońska.
Nadal jednak nie wiadomo, kiedy zostanie zamknięty dla ruchu most Długi. Według nieoficjalnych informacji miałoby to nastąpić jeszcze w październiku.
Zgodnie z umową, wykonawca ma 270 dni na wykonanie zadania. W ramach inwestycji wymienionych zostanie 8 296 metrów toru pojedynczego, sieć trakcyjna, wybudowane zostaną nowe przystanki pomiędzy Basenem Górniczym a Mostem Długim, przebudowana będzie także pętla autobusowo- tramwajowa.
Nowością będą zadaszone perony dla autobusów i tramwajów. Na pętli będzie nowy budynek obsługujący podróżnych. Na przejazdach przez torowisko położona będzie nowa nawierzchnia asfaltowa. Na ul. Energetyków powstanie wspólny pas autobusowotramwajowy.
- Będziemy obserwować doświadczenia z użytkowania tych jednośladów, być może weźmiemy je pod uwagę przy wymianie taboru za kilka lat - tłumaczy Wojciech Jachim.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?