MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja stoczni Gryfia. Za półtora roku będzie miała nowy dok i nowe możliwości

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Krzysztof Karpiński
Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” podpisała umowę z Korporacją Budowlaną DORACO na modernizację infrastruktury stoczniowej na potrzeby posadowienia nowego doku.

Umowa podpisana została 16 grudnia ubiegłego roku, a jej realizacja ma się rozpocząć jeszcze w styczniu tego roku. W ramach kontraktu ma ulec przedłużeniu nabrzeże Gdańskie, wykonany zostanie pomost technologiczny o długości 60 metrów z torami dla żurawia do obsługi doku i tymczasowym miejscem odstawczym dla demontowanych fragmentów kadłuba i urządzeń statku, jak np. zestawów sterowych, śruby czy wału śrubowego.

Dzięki temu uzyska się wydłużenie nabrzeża cumowniczego dla statków cumujących przy nabrzeżu Gdańskim. W ramach robót budowlanych w części lądowej, w rejonie nabrzeża Gdyńskiego i Gdańskiego, powstanie zaplecze doku z drogami dojazdowymi. Inwestycja obejmie także przebudowę nabrzeża Gdyńskiego na długości ok. 300 m stanowiąc jednocześnie drogę komunikacyjną na dok nr 8.

Prace powinny zakończyć się po 18 miesiącach, kiedy to nowy dok będzie gotowy do przeprowadzenia prób na głębi dokowej. Firma DORACO, która jest wykonawcą robót, specjalizuje się w realizacji inwestycji hydrotechnicznych.

- Inwestycja modernizująca infrastrukturę około dokową umożliwi posadowienie nowego doku - powiedział Lech Lechmański, Dyrektor Techniczny, Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”. - Doprowadzi to do zwiększenia możliwości w zakresie remontów i modernizacji statków morskich, specjalistycznych i innych obiektów wpływających do portu Szczecin, po pogłębienie toru wodnego do 12,5 metra. Stanowi to odpowiedź na potrzeby serwisowania coraz większych jednostek pływających, pojawiających się w basenie Morza Bałtyckiego oraz Północnego. Doprowadzi to do podniesienia zdolności produkcyjnej Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” związanej z remontami oraz realizacją projektów przebudowy jednostek pływających. Dzięki inwestycji stocznia zwiększy konkurencyjność na rynku, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii obniżających koszty remontów oraz minimalizujących emisje szkodliwych odpadów i zanieczyszczeń do środowiska naturalnego.

Korporacja Budowlana DORACO ma na swoim koncie szereg zrealizowanych inwestycji z zakresu hydrotechniki. Jednym z ostatnich dużych i ciekawych przedsięwzięć była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Wiele inwestycji realizowanych było również na zlecenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. DORACO jest obecnie zaangażowane także w projekt zorientowany na poprawę dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego.

- W ramach usług generalnego wykonawstwa jesteśmy liderem w obszarze projektów hydrotechnicznych - mówi Piotr Siemaszko, dyrektor oddziału hydrotechniki, Korporacja Budowlana DORACO. - Woda jest naszym ukochanym środowiskiem. Z dużym oczekiwaniem patrzymy także na ambitne plany inwestycyjne na Bałtyku dotyczące m.in. budowy portów instalacyjnych i serwisowych dla farm wiatrowych. Liczymy również na uruchomienie kolejnych kontraktów związanych z dalszą rozbudową portów zewnętrznych m.in. w Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni oraz kolejnych etapów budowy największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim (Baltic Hub).

od 12 lat
Wideo

Nowy pistolet MPS z Fabryki Broni "Łucznik"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński