Modem nie działa

Marek Rudnicki, 7 czerwca 2006 r.Zaktualizowano 
Modem, który kupił pan Leszek nie działa w niektórych dzielnicach Szczecina.
Modem, który kupił pan Leszek nie działa w niektórych dzielnicach Szczecina. Andrzej Szkocki
Nasz Czytelnik kupił drogi modem do komputera, dzięki któremu miał mieć bardzo szybkie połączenie z internetem. W sklepie nie poinformowano go, że modem ten w nie będzie działał w miejscu gdzie mieszka.

Pan Leszek H. zakupił w szczecińskim salonie Plusa modem iPlus Modem USB Comander EDGE pracujący z dużą szybkością (177 kbs). Zapłacił za niego sporo, bo aż 549 zł. Zwykły modem (GPRS, 56 kbs, najbardziej popularny) kosztuje tylko około 50 zł. Jemu jednak do pracy zawodowej potrzebny był profesjonalny sprzęt, umożliwiający operowanie kilkoma tzw. oknami na raz.

Zarzuty potwierdził specjalista

- Okazuje się, że to nie tylko mój problem - opowiada zdenerwowany sytuacją Leszek H. - Bulwersujące jest to, ze Polkomtel sprzedaje klientom modem, który nie działa w połowie obszaru Szczecina. Mało tego. Plus sprzedaje też modemy UMTS/EDGE/GDPR za 1100 zł, choć UMTS odbierać można tylko na dwóch ulicach Warszawy. Po prostu oszukuje ludzi.

Pan Leszek wezwał specjalistę z Polkomtela. Jest wprawdzie z wykształcenia elektronikiem-automatykiem-informatykiem, ale wolał, by jego podejrzenia sprawdził fachowiec. Potwierdził on, że technologia EDGE nie jest odbierana w części miasta. Okazało się też, że dostarczony z pakietem iPlus Manager (niezbędny do uruchomienia) nie zawiera wymaganej wersji 1.1, a starszą 1.0. Ponadto modem zakłócał pracę monitora i powodował zrywanie połączenia z internetem.

- Napisałem do Polkomtela, że rezygnuję z tego bubla i żądam zwrotu pieniędzy - opowiada. - Nie zgodzili się, wypisując w odpowiedzi bzdury. Przykładowo pani dyrektor do spraw reklamacji Agata Danielewska zasugerowała, że mogę się przeprowadzić tam, gdzie jest zasięg.

Tajne telefony rzecznika

Spróbowaliśmy skontaktować się ze wspomnianą dyrektor. Nie udało się. Jej asystentka, Edyta Ambroszczyk-Borączyk miała wręcz do nas pretensję o to, że dzwonimy na zastrzeżony numer telefonu. O sprawie nie chciała rozmawiać. Podała nam wprawdzie imię i nazwisko rzecznika firmy, Elżbiety Ptaszyńskiej-Sadowskiej, ale już telefonu tej pani nie chciała zdradzić.

- To telefon zastrzeżony - stwierdziła krótko. - Może pan dzwonić na recepcję Polkomtelu.

O dziwo, zgodziła się podać numer telefonu owej recepcji. Gdy wykręciliśmy numer odezwała się redakcja ogólnopolskiej gazety. W sprawie pana Leszka H. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów zwróciło się do Romana Leżańskiego, dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Okręgowego Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Rzecznik poprosiła o zajęcie się tą bulwersującą sprawą. W tym faktem, że Plus nie dostarczył Leszkowi H. mapki zasięgu kupowanego modemu.

- Dopiero na wskutek reklamacji Leszek H. otrzymał z Polkomtelu i to e-mailem mapkę obrazującą zasięg sieci z informacją, że technologia EDGE nie jest dostępna w miejscu jego zamieszkania. A to stoi w sprzeczności z informacją handlową na temat produktu i anonsem Polkomtelu w prasie - mówi Longina Kaczmarek, rzecznik konsumentów.

Do sprawy będziemy wracać.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3