Mitsubishi ASX zdobywa klientów

Wojciech Frelichowski
W polskich salonach Mitsubishi debiutuje właśnie nowy model tej marki - crossover ASX. Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży zebrano ponad 900 zamówień na to auto.

Według polskiego importera samochodów Mitsubishi model ASX spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem na rynku. produkowany w Japonii crossover Mitsubishi ASX.

- Na razie sprzedaliśmy jeden egzemplarz, ale zainteresowanie jest spore. Praktycznie co trzeci klinet przychodzący do naszego salonu pyta o ASX-a - powiedział nam Łukasz Michna, kierownik działu sprzedaży w firmie Auto Club, która jest szczecińskim dealerem Mitsubishi.

Auto jest produkowane w japońskiej fabryce Okazak. Jego konstrukcja opiera się na płycie podłogowej Project Global - tej samej, którą wykorzystano w modelach Lancer Evolution, Outlander, Lancer Sedan i Sportback oraz Delica D:5 (ten model oferowany jest tylko w Japonii).

Dynamiczną sylwetkę ASX-a wyróżnia sugestywna osłona chłodnicy o nazwie Jet Fighter (nawiązanie do stylu myśliwca F-2 produkowanego przez firmę Mitsubishi Heavy Industries), która jest już znakiem rozpoznawczym niemal wszystkich drogowych modeli firmy Mitsubishi w Europie (Colt, Lancer i Outlander).

Diesel z fazami

Fot. Mitsubishi

(fot. Fot. Mitsubishi)

Ponadto jest to pierwsze auto, w którym zastosowano silnik wysokoprężny ze zmiennymi fazami rozrządu. Jest to jeden z najskuteczniejszych systemów zwiększających osiągi jednostki napędowej bez doładowania, za to z zachowaniem rozsądnego zużycia paliwa.

Ponadto zmienne fazy rozrządu umożliwiają osiągnięcie niskiego stopienia sprężania w cylindrach. Dzięki temu możliwa była redukcja drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu oraz bardzo niski poziom emisji spalin.

Czterocylindrowy diesel ma pojemność 1,8 litra i moc 116 KM. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm przy 2000 obr./min - wartość osiągana zazwyczaj w 2-litrowych dieslach. Ta sama jednostka występuje również w wersji z turbosprężarką. Wtedy jej moc wynosi 150 KM.

Oprócz diesla Mitsubishi ASX jest dostępny z silnikiem benzynowym. Jest to czterocylindrowy motor o pojemności 1,6 litra i mocy 117 KM, nowość o ofercie Mitsubishi.

Na dwie osie

Fot. Mitsubishi

(fot. Fot. Mitsubishi)

Auto jest dostępne z napędem na jedną- lub obie osie. W tym drugim przypadku wykorzystano zoptymalizowaną wersję elektronicznego układu napędu na 4 koła AWC znanego z modelu Outlander.

Przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią przyczepność na luźnych nawierzchniach i w niesprzyjających warunkach drogowych. Moment obrotowy może być rozdzielany pomiędzy osiami w proporcjach: od 98 proc. na przód i 2 proc. na tył do 50 proc. na przód i 50 proc. na tył.

System 4x4 ma też tryb 4WD LOCK, który ułatwia poruszanie się w grząskim terenie lub sytuacji, gdy auto utknie. Napęd 4x4 oferowany jest tylko ze 150-konnym dieslem.

W 21 wersjach

(fot. Fot. Mitsubishi)

Polscy klienci maja do wyboru 21 wersji Mitsubishi ASX. b dwie osie (1.8 DID MIVEC). Na liście standardowego wyposażenia znajdują się m.in.: system aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania, system ostrzegania o nagłym hamowaniu, siedem poduszek powietrznych (wraz z poduszką kolanową kierowcy), a także klimatyzacja.

W większości wersji (z wyjątkiem 1.6 Inform) ASX jest oferowany z ekologicznym pakietem ClearTec, który w skład którego wchodzą systemy Automatic Stop&Go (automatyczne wyłączanie silnika na postoju), elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, kontroli odzysku energii (podczas hamowania ładowany jest akumulator) i opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Wśród elementów wyposażenia dodatkowego znajdują się też takie pozycje, jak na przykład panoramiczny, szklany dach, wysokiej jakości zestaw audio 710W Rockford Fosgate, wbudowany system nawigacji z dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD, system łączności Bluetooth oraz portami USB, tylna kamera parkowania, czy system ETACS.

Najtańszy Mitsubishi ASX kosztuje 67700 tys. zł. Za taką kwotę otrzymamy auto z benzyniakiem 1.6. Topowa wersja ASX-a kosztuje 120990 zł (wersja 4x4 z dieslem 1.5 150 KM).

Podstawowe wymiary
Długość 4295 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1615 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Poj. bagażnika 419 l

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3