Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miliony na promocję Szczecina w 2012 [film]

Andrzej Kus [email protected]
kadr z filmu Youtube.com
W 2012 roku na promocję lokalną i poza granicami Szczecina miasto ma do wykorzystania 3,88 miliona złotych. Poznaliśmy konkretne plany.

Myślą przewodnią promocji miasta jest "Odkryj na dobre Szczecin".

- Odkrywanie Szczecina ma być prowadzone na trzy główne sposoby poprzez: ludzi, miejsca i wydarzenia. Strategia miała swoją nieoficjalną premierę w grudniu ubiegłego roku przy okazji Mistrzostw Europy w pływaniu. Wówczas pojawiły się m.in. 30-sekundowe spoty telewizyjne promujące Szczecin w związku z mistrzostwami - informuje Piotr Wachowicz, szef biura promocji ze szczecińskiego magistratu.

Od kilku tygodni w Internecie mogliśmy oglądać krótkie filmiki ze znanymi mieszkańcami, które kończyły się tajemniczym napisem "Coming Soon 2012". Wczoraj wieczorem w magistracie, na spotkaniu prezydenta z ambasadorami Szczecina odkryto karty. Kampania nazywa się "Kampania społeczna "Szczecin_z całego serca polecam AMBASADOR".

- W ciągu zaledwie kilku dni filmy obejrzało ponad 10 tys. osób. Do udziału w nich zaprosiliśmy ludzi, którzy widzą nasze miasto w pozytywnych barwach. Oglądamy w nich Monikę Pyrek, zespoły Big Fat Mama, czu Skambomambo, Patryka Zbroję, szczecińską drużynę futbolu amerykańskiego Husarię, Ryszarda Tunkiewicza, Radka Kowalczyka i wielu innych. Sukcesywnie "w sieci" będziemy pokazywali kolejne filmy z ich udziałem. Zamierzamy w tym roku powiększać grono ambasadorów.

Na 2012 rok zaplanowano również akcje bilboardowe. Będzie ich dziewięć.

- Będziemy zachęcali do pozostawianie jednego procenta podatku w Szczecinie. Ciekawostką jest akcja prowadzona między innymi na przystankach i wiatach przystankowych. Znajdą się tam plakaty, w których każdy będzie mógł zobaczyć swoje odbicie. Jedna skierowana będzie ruchowi turystycznemu, kolejna będzie związana z lokalnymi wydarzeniami podczas Euro 2012. Będzie również kilka, które wyjdą poza granice Szczecina. Na Festiwal Sztucznych Ogni "Pyromagic 2012" będziemy zapraszali mieszkańców i turystów w miejscowościach nadmorskich. Podobnie, jak na Dni Morza - mówi Wachowicz.

Kolejną nowością jest nowa szata graficzna portalu www.szczecin.eu. Ma na nim intensywnie działać blogosfera, gdzie mieszkańcy mają możliwość wypowiedzenia się na temat swojego miasta.

- No i oczywiście zaczynamy promocję związaną z przyszłorocznym finałem regat The Tall Ships` Races. Prowadzimy też badania, które pozwolą nam określić, jak Mistrzostwa Europy w pływaniu zadziałały na naszą gospodarkę. Wynik poznamy w najbliższym czasie. Nie jest wykluczone, że fundusze na promocję będą jeszcze większe. Wszystko zależy od tego, czy uda się pozyskać jakieś pieniądze z Unii Europejskiej - podsumowuje urzędnik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński