reklama

Miejska mobilność staje się elektryczna - elektryczne motocykle i skutery Super SOCO

Artykuł sponsorowany Zaktualizowano 
Do niedawna były jedynie wizją przyszłości, dziś pretendują do miana jedynego słusznego środka transportu w mieście - elektryczne motocykle oraz skutery. Nowoczesne pojazdy spod znaku Super SOCO dotarły do Szczecina i można je mieć od ręki u dealera Autonovum.
Miejska mobilność staje się elektryczna - elektryczne motocykle i skutery Super SOCO

Każdy kto chciałby porównać je do japońskich ścigaczy czy kultowych włoskich skuterów, musi pożegnać się z tym zamiarem. Elektryczne pojazdy Super SOCO to nie tylko nowy napęd, ale zupełnie nowa jakość podróży. Przekonaliśmy się o tym podczas jazdy testowej. Do dyspozycji mieliśmy dwa motocykle oraz skuter. Dizajn to punkt, od którego należy zacząć ocenę, bo to właśnie on gwarantuje zazdrosne spojrzenia sąsiadów. Sportowa linia motocykli została naznaczona wyrazistymi cięciami. Okrągły reflektor z przodu nawiązuje do stylu kultowych europejskich marek jednośladów. Siedzenia zostały wykończone na dwa sposoby - szerokie z eleganckimi przeszyciami i wąskie ciasno obszyte tkaniną. Kierowcy do wyboru otrzymują też pełną gamę kolorystyczną. My postawiliśmy na głęboką butelkową zieleń i żywą pomarańcz. Skuter również nie jest pozbawiony pazura. Mocna czerwień, szeroko rozstawiona prosta kierownica, wysoko postawione okrągłe lusterka i gładkie wykończenia. Jedyne co odrobinę dziwi, to brak tradycyjnej lampy z przodu. Zamiast niej zastosowano panele LED tuż przy kierownicy.

Komu w drogę temu czas

Jednak to na co czekają wszyscy fani jednośladów, to przejażdżka. Cichy i zwrotny - tak brzmi pierwsza myśl, która pojawia się w głowie po przejechaniu pierwszych metrów, zarówno motocyklem Super SOCO, jak i skuterem. Trasę jazdy testowej wyznaczyliśmy ambitnie. Ruszyliśmy spod salonu Autonovum na Pomorzanach przy ulicy Białowieskiej i dalej skierowaliśmy się ku centrum przez Jasne Błonia, ulicę Jagiellońską oraz plac Zamenhofa, po to by w końcu dotrzeć do Starego Miasta i na Bulwary. Wszystko to w porze lunchowej, żeby zmierzyć się z miejskimi korkami.

Pojazdy rozpędzają się do 45 km/h. Motocyklem można jechać szybciej do 75 km/h, wystarczy przytrzymać manetkę gazu - jednak odbędzie się to kosztem większego zużycia energii. Tylko czy jest to potrzebne w mieście? Naszym zdaniem, nie. Przebieg jazdy można kontrolować z pomocą nowoczesnej deski rozdzielczej o wysokim kontraście, która zapewnia dostęp do informacji takich jak stan akumulatora i prędkość.

Jednoślady doskonale radziły sobie w korkach tworzących się w ciasnych uliczkach okalających Jasne Błonia, a także na światłach w okolicy Galerii Kaskada. Co najważniejsze zupełnie rozstały się z problem parkowania. Znalezienie miejsca postojowego na Podzamczu było kwestią kilku minut, a nie kilkudziesięciu, jak to bywa w przypadku samochodów. Cała przeprawa przez miasto zajęła nam około 15 może 20 minut. Resztę czasu można było spędzić na bliższym poznawaniu elektrycznych maszyn.

Energia na cały dzień miejskich podróży

Miłym zaskoczeniem obcowania z jednośladami Super SOCO jest wytrzymałość i funkcjonalność baterii. Deklarowany zasięg wynosi 80 km. Żeby naładować akumulatorek wystarczy 6 do 8 godzin, inaczej mówiąc - wystarczy zostawić go pod prądem na noc w domu czy na cały dzień w biurze. Nie potrzeba do tego stacji dokującej, a jedynie standardowej gniazdko 230 V. Bateria należy do wygodnych i poręcznych, jej waga to zaledwie 10 kg. Użytkownicy przydomowych garaży mogą też ładować pojazdy bezpośrednio podłączając je do zasilania. A co, jeśli planujemy dłuższą wyprawę i 80 km to za mało? Rozwiązaniem jest druga bateria. Pojazdy mogą być wyposażone w 1 lub 2 wymienne akumulatory, które można ładować niezależnie. Mimo wszystko, 80 km zasięgu to dość sporo jak na miejskie przejażdżki.

Funkcjonalność pojazdów została skrojona na miarę dzisiejszych potrzeb. Nic dziwnego, w końcu stoi za tym grupa pracowników Hondy, którzy podjęli się założenia własnego start-upu i poświęcili nowoczesnym projektom motoryzacyjnym. Podczas planowania elektrycznych motocykli i skuterów zwrócili się o pomoc do najlepszych, by móc je zrealizować. I tak silniki dla Super SOCO produkuje Bosch, a litowo-jonowe baterie dostarczają Samsung, LG i Panasonic. Nikt nie ukrywa również faktu, że pojazdy są produkowane są w Chinach - nikt tego nie robi, bo to żaden powód do ujmy. Jakość wykończenia klasyfikuje się w najwyższych standardach. Potwierdzają to zadowolone opinie tysięcy użytkowników z południowych krajów Europy, którzy jako pierwsi postawili na nową markę.

100 km za niecałe 2 zł

Cena elektrycznej przyjemności została dobrze skalkulowana przez producentów. Może sobie na nią pozwolić zarówno młoda dynamiczna osoba, która dopiero, co ukończyła szkołę i potrzebuje środka transportu z domu do pracy, ale też dojrzały fan nowinek motoryzacyjnych. Koszt eksploatacji to kwota wysokości kilku złotych, a dokładniej 2 zł. Łatwo obliczyć, że przy obecnych stawkach za prąd naładowanie akumulatora, który pozwoli na przejechanie 100 km, nie kosztuje więcej, niż puszka napoju. Nie obędzie się też bez prawa jazdy, ale bez nerwów - wystarczy posiadana przez większość osób kategoria B lub AM, którą można wyrobić po ukończeniu 14-stego roku życia.

Firma Autonovum jako pierwsza w Polsce zdecydowała się na wprowadzenie do swojej stałej oferty pojazdów Super SOCO. Skąd ten pomysł? - Zapytaliśmy u źródła. - Od dawna mocno obserwujemy rynek pod kątem pojazdów elektrycznych - wyjaśnił Grzegorz Garbaciak, Autonovum. - W ostatnich latach to coraz gorętszy temat. Myślę, że w krótkiej perspektywie pierwsze kraje Europy zaczną wprowadzać zakaz rejestracji pojazdów wysokoemisyjnych. Elektryczne auta już poznaliśmy, a skutery i motocykle to nasz kolejny krok ku zmianom. Zawsze staramy się wybiegać w przyszłość. Pierwszą hybrydę sprowadziliśmy do salonu mniej więcej 10 lat temu. Klienci byli nieco zszokowani, dziś to coś absolutnie naturalnego. Wierzymy, że tak samo będzie z elektrycznymi jednośladami.

Miejska mobilność staje się elektryczna - elektryczne motocykle i skutery Super SOCO

Każdy kto chciałby się przekonać o tym samodzielnie może udać się do salonu Autonovum. Pojazdy dostępne są od ręki. Przygoda z nimi zaczyna się od jazdy testowej. Później pozostaje tylko podjąć decyzję o zakupie oraz wybrać odpowiedni model i kolor. Rejestracją zajmie się Autonovum.

Więcej informacji na stronie:
www.autonovum.pl

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3