Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Międzynarodowy sukces Akademii Morskiej w Szczecinie

mdr
Obrady Podkomitetu.
Obrady Podkomitetu. Fot. Akademia Morska
Dr inż. Zbigniew Szozda, pracownik naukowy Akademii Morskiej w Szczecinie został wybrany Przewodniczącym Podkomitetu na rok 2010 na posiedzeniu otwierającym obrady 52. sesji Podkomitetu ds. stateczności, linii ładunkowych i bezpieczeństwa statków rybackich Międzynarodowej Organizacji Morskiej.

Kandydaturę zgłosiła delegacja Niemiec, potwierdziła delegacja Japonii, a następnie poparcia udzieliło mu kilkanaście delegacji z całego świata. Vice-Chairmanem na rok 2010 został następnie wybrany p.Kevin Hunter z Wielkiej Brytanii.

Podkomitet Stateczność i linie ładunkowe oraz bezpieczeństwo statków rybackich (Stability and Load Lines and Fishing Vessels Safety - SLF), którego przewodniczącym został Polak jest bardzo istotny w Międzynarodowej Organizacji Morza, bowiem wspiera merytorycznie działania najważniejszego z Komitetów Międzynarodowej Organizacji Morza - Komitetu bezpieczeństwa Statków Morskich.

Komitet bezpieczeństwa Statków Morskich (Maritime Safety Committee - MSC) składa się z przedstawicieli wszystkich państw członkowskich. Zajmuje się przede wszystkim doradztwem w zakresie:
- nawigacji, budowy, wyposażenia statków,
- sposobów i zasad bezpieczeństwa,
- budowania zasad zapobiegania kolizjom,
- przewozu niebezpiecznych ładunków,
- procedur i wymogów bezpieczeństwa na morzu,
- informacji hydrograficznych, dzienników pokładowych i rejestrów nawigacyjnych,
- badania wypadków na morzu,
- ratownictwa.

Zbigniew Szozda od wielu lat jest wykładowcą w Akademii Morskiej w Szczecinie. Sprawował m.in. funkcję prorektora ds. nauczania.

Międzynarodowa Organizacja Morza, działa od 1948 roku. Jej siedziba mieści się w Londynie. Organizacja skupia 166 państw członkowskich, 3 kraje stowarzyszone i 97 organizacji rządowych i pozarządowych z całego świata. IMO (Międzynarodowa Organizacja Morza):

wspiera międzynarodową współpracę przy zwiększaniu standardów morskiego bezpieczeństwa (na przykład poprzez przeglądanie i proponowania zmian w międzynarodowych traktatach dotyczących zwalczania terroryzmu na wodach międzynarodowych, takich jak Konwencja Narodów Zjednoczonych do Zwalczania Aktów Bezprawia przeciwko Bezpieczeństwu Nawigacji na Morzu oraz Protokołu zwalczania Aktów Bezprawia przeciwko Bezpieczeństwu Platform Stałych Rozmieszczonych na Szlifie Kontynentalnym z 1983 roku).

IMO opracowuje projekty prawno - administracyjne oraz konwencje dotyczące spraw morskich. Udziela pomocy rządom we współpracy na rzecz regulacji prawnych związanych z transportem morskim i bezpieczeństwem na morzu. Znacznie wpływa też na zapobieganie i kontrolę morskiego skażenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński