Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Michelin proponuje opony 10-calowe zamiast 14-calowych

Wojciech Frelichowski
Auto posadowione na 10-calowych oponach Michelin.
Auto posadowione na 10-calowych oponach Michelin. Fot. Michelin
Koncern Michelin skonstruował 10-calową oponę i koło, które zapewniają takie same osiągi na drodze jak opona 14-calowa. Według producenta takie rozwiązanie przyczyni się m.in. do obniżenia masy auta, co wpłynie na mniejsze zużycia paliwa.

Choć 10-calowe opony nie są nowością, to jednak do tej pory nie są one stosowane w branży motoryzacyjnej na skalę przemysłową. Natomiast nowością jest konstrukcja takiej opony, która zachowuje właściwości opony 14-calowej.

Jak zapewnia Michelin pod względem przyczepności i zdolności hamowania, opona 10-calowa jest równie efektywna. Dzięki temu, możliwe jest ograniczenie całkowitej masy pojazdu o prawie 40 kg, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Jest również w stanie utrzymywać masy o 15 proc. cięższe niż opony o tym wymiarze skonstruowane przy użyciu dotychczasowej technologii.

Dla producentów samochodów 10-calowa opona umożliwia większą swobodę przy wprowadzaniu zmian konstrukcyjnych w autach. Mały rozmiar zestawu koło-opona oznacza również, że koło zajmuje mniej miejsca. Dzięki temu, pojazd o takiej samej wielkości ma więcej miejsca na silnik oraz kabinę pasażerską i bagażnik.

Michelin liczy, że auta na małych oponach, mające większe bagażniki, będą bardziej użyteczne i w ruchu miejskim wyprą auta większe z dużymi silnikami mającymi negatywny wpływ na środowisko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński