Czterocylindrowy silnik wysokoprezny OM 651 jest calkowicie nową konstrukcją. Jak twierdzi producent z poprzednim motorem lączy go w zasadzie tylko podobna pojemnośc skokowa: 2143 ccm, poprzednik 2149 ccm). Jednostka jest dostepna w trzech klasach mocy: 95, 129 i 163 KM. W porównaniu z poprzednią, najmocniejszą wersją ukladu napedowego Sprintera, moc silnika wzrosla o osiem procent, a maksymalny moment obrotowy az o dziesiec procent.
Ponadto nowy silnik jest dostosowany do biokomponentów w paliwie. Wedlug przepisów udzial biokomponentów w oleju napedowym moze wynosic siedem procent (B7), ale nowy silnik toleruje bez szkody nawet udzial wynoszący dziesiec procent (B10).
Przebieg miedzy wymianami oleju wynosi, tak jak dotychczas, 40 000 km, a miedzy przeglądami 80 000 km.
Modyfikacji poddano równiez sześciocylindrowy silnik widlasty motor V6 OM 642. Jednostka ma moc 190 koni i spelnia Euro 5. Sprinter jest jedynym dostawczakiem w Europie, który moze byc wyposazony w sześciocylindrowy diesel
Nowe jednostki napedowe w Sprinterze są konfigurowane z nową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów ECO Gear.
Norma emisji spalin Euro 5 od jesieni bedzie obowiązywac wszystkie pojazdy uzytkowe o dopuszczalnej masie calkowitej powyzej 3,5 t, a od roku 2011 pojazdy uzytkowe w nizszych kategoriach masy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?