Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes SLS AMG GT3 dla ludzi szukających adrenaliny

Wojciech Frelichowski
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG prezentuje wariant GT3. Ta sportowa wersja "Gullwinga" charakteryzuje się spektakularną stylistyką i pełnokrwistą technologią sportową.

Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l'Automobile), SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy adresowany do klientów z grubym portfelem, poszukujących adrenaliny i rywalizujących w wyścigach dla pojazdów GT na krótkich i długich dystansach.

Wyścigowa wersja SLS AMG powstała w ścisłej współpracy AMG z zespołem HWA AG, który odpowiada za team wyścigowy DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports. HWA należy do najlepszych na międzynarodowej arenie sportów samochodowych, czego dowód stanowi dziewięć tytułów mistrzowskich dla kierowców w DTM i ITC, a także dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas mistrzostw FIA GT.

W sylwetce modelu SLS AMG GT3 położono nacisk na własności aerodynamiczne, co można poznać nie tylko po nowym dolnym spojlerze zderzaka przedniego z dyfuzorem, masce z centralnie umieszczonym wlotem powietrza i po szerszych błotnikach przednich i tylnych, ale także po bocznych kanałach wentylacyjnych wnęk kół, bocznych spojlerach dolnych z kanałami chłodzącymi hamulce tylnej osi, gładkim podwoziu z tylnym dyfuzorem i wysuwanym spojlerem.

Mercedes SLS AMG GT3 dla ludzi szukających adrenaliny
Fot. Daimler

(fot. Fot. Daimler)

Do napędu auta zastosowano 6,2-litrowy silnik AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Jego moc zostanie dopiero ustalona przez FIA. Chodzi o zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach.

Przeniesienie mocy w wariancie GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego.

Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

(fot. Fot. Daimler)

Koła tylne i przednie zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego.

W kabinie zamontowano stalowa klatkę przeciwkapotażową oraz kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz systemem HANS (Head and Neck Support - podparcie głowy i szyi).

Wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, obroty i temperatura silnika, międzyczasy i wybrane przełożenie są prezentowane na centralnym wyświetlaczu.

Klienci zainteresowani tym modelem mogą składać zamówienie od jesieni 2010 - termin dostawy umożliwi im start w sezonie rajdowym 2011. Homologacja zostanie ukończona w marcu 2011 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński