Marynarze zlokalizowali zatopiony kuter. Nurkowie nie znaleźli żadnych ciał

Sławomir Włodarczyk
Nurkowie z ORP "Lech" podczas akcji kolo Bornholmu.
Nurkowie z ORP "Lech" podczas akcji kolo Bornholmu. Biuro Prasowe MW
Załoga okrętu ORP "Lech" zlokalizowała wrak kutra WŁA-127. Jednostka została też spenetrowana przez nurków. Niestety, dotychczas nie natrafiono na ślad ciał członków załogi.

Jak się dowiedzieliśmy w Biurze Prasowym Marynarki Wojennej, okręt prowadzi prace podwodne przy użyciu sonaru i bezzałogowych pojazdów podwodnych. Wykonano dokumentację filmową, która posłuży do ustalenia okoliczności i przyczyn zatonięcia kutra.

Warunki akcji są trudne. Widoczność w wodzie nie przekracza pół metra. Wrak leży przechylony na prawą burtę. Jeden z pojazdów został wprowadzony do sterówki kutra. Zegar w sterówce wskazuje godzinę 03.55. Prace nurków są kontynuowane. Podobnie będzie w następnych dniach.

Przypomnijmy: Wrak kutra WŁA-127 spoczywa na wschód od Bornholmu, na głębokości blisko 70 m.

Kuter z 5-osobową załogą wyszedł za dorszem z portu w Darłowie 27 kwietnia br. Ostatni kontakt radiowy z rybakami miał miejsce w czwartek 30 kwietnia około godziny 2 w nocy. Kuter znajdował się wtedy 10 mil morskich na południowy wschód od portu w Nexo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
David Stettinrer
A może Redakcja opublikuje chociaż ostatnią stroną Orzeczenia Izby Morskiej w Szczecinie w sprawie promu Jan Hewliusz?
Czy to nie Pan dyr,Krołikowski wydał Certyfikat bezpieczeństwa żeglugi kutra WŁA 127?
D
David Stattiner
Służby potrafią tylko ratować zwłoki?
Po kilku miesiącach znowu zginęła na morzu cała Załoga polskiego statku!
Że tratwa została użyta to nie jest do końca prawda – tratwa z zatopionego statku sama wypływa przy pomocy HRU = zwalniaka hydrostatycznego.
A gdzie System Automatycznej Identyfikacji statku AIS, pokazujący statek w sposób ciągły?
Gdzie Radiopława satelitarna EPIRB wskazująca tonący statek?
W TV Pan Dyr. Urzędu Morskiego Królikowski nie wiedział dlaczego nie zadziałała.
A może była niesprawna, może wadliwie zamocowana pod przeszkodą uniemożliwiającą jej wypłynięcie?.
Gdzie transponder radarowy wskazujący pozycje tonących/uratowanych ,ew. na tratwie, gdy go zabiorą ze sobą ze statku.
Gdzie niezatapialne kombinezony robocze niezbędne do pracy na kutrze przy tak niskiej temperaturze morza,?
Gdzie umiejętność ratowania się ludzi potwierdzona Certyfikatem szkolenia, które przerodziły się w "maszynki do robienia pieniędzy przez wybranych egzaminatorów",
Kiedyś wydawano Kartę Pływacką: 50 zł."na mokro", stówę "na sucho", aby kasa wpływała tam gdzie trzeba, a dziś?
Jakim cudem mający Certyfikat Bezpieczeństwa statek, podobnie jak wcześniej mający grodzie niezatapialny ponton pogłębiarki Rozgwiazda tonie błyskawicznie, szybciej niż nie posiadający grodzi Titanic??
Kto bezkarnie wydaje takie Certyfikaty????
Czy znowu , jak w przypadku tragedii promu Jan Heweliusz i śmierci 55 osób, w tym wszystkich 35pasażerów na oczach Certyfikowanych i wyposażonych w kombinezony ratownicze Ratowników Morskich promu- wszystko się rozmydli i zamiecie pod dywan.
Kto zdobędzie się na odwagę i opublikuje wyrok Izby Morskiej w Szczecinie -to tylko 4 strony- opisujący straszliwy obraz zaniedbań tragedii ?
Izba Odwoławcza w Gdyni faktów nie obaliła.
A kiedy Administracja Morska RP odpowie wreszcie na zarzuty dotyczące braku umiejętności ratowania ludzi ( nie zwłok) na morzu i inne nieprawidłowości czekającego na odpowiedź ponad 6 miesięcy RPO?( np. okresowo, częściowo do dzisiaj w odniesieniu do statków ze zbożem i ładunkami masowymi BC1,Circ.66 Febr.2009 ,błędne numery łączności awaryjnej RP np. Gdyni błędny E-Mail i brak „personel Identity” podane Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO, czyli kapitanom statków i Armatorom)
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie